Foto bij - 007

Ik open lichtjes mijn ogen en sta op. Mijn oog valt op de wekker die aangeeft dat het al half elf is geweest. "Kut Sirius!" gil ik. Meteen schiet die wakker. "Valerie, laat me slapen!" kreunt hij. "Nee! Het is al half elf!" Hij lijkt nu ook klaarwakker en we kleden ons snel aan. Met een spreuk doe ik mijn make-up en haren en ik poets snel mijn tanden. We rennen samen de trappen af en komen in de Great Hall aan. De lunch is blijkbaar bezig en als we binnenkomen wordt het helemaal stil. "Kut," fluister ik. Sirius grijnst en houdt van de aandacht, net als ik. We lopen samen naar de Gryffindortafel en gaan zitten. "Waar waren jullie?" "Verslapen." Lily kijkt me ongelovig aan. "Jullie waren geeneens in de leerlingenkamer!" Iedereen luistert mee met ons gesprek. "Ja, we waren achter geraakt en iemand wachtte niet op ons om de wachtwoord te vertellen!" Ik kijk Lily beschuldigend aan. Ze wordt rood en mompelt een sorry. "Dus," grijnst James, "Waar hebben jullie de nacht doorgebracht." "De kamer van Komen en Gaan." "En niemand heeft jullie betrapt?" James kijkt ons ongelovig aan. "Eerst niet, maar toen verveelden we ons en besloten door het kasteel te gaan zwerven. Vilder betrapte ons en we mogen nablijven." Lily schudt afkeurend haar hoofd. "Nieuw record." Remus kijkt van Sirius en mij en trekt dan zijn wenkbrauwen op. "En jullie willen beweren dat er niks is gebeurd?" Ik word rood en kijk weg. "Dat hebben we niet gezegd!" Sirius kijkt Remus boos aan. "Sirius, Valerie, wat is er gebeurd?" James kijkt ons beiden aan. "Niks!" gil ik. "Ben je nog maagd?" "James!" Ik kijk hem verontwaardigd aan. "Waar zie je me voor aan? Een slet?" James kijkt even door de zaal heen en ziet dat heel Gryffindor meeluistert en grijnst. "Nee." "Nou, daar heb je je antwoord al. Er is niks gebeurd. We hebben niks anders gedaan dan slapen, meer niet." Ik sta boos op, grijp mijn rooster uit de handen van McGonagall en been weg. Amber komt naast me lopen. "Dus, jij en Sirius?" Ik kreun. "Niet jij ook al!" "Lieve schat, ik heb jullie zien zoenen." Ik kijk haar verbaasd aan. "Stoute Amber, je mag geen mensen bespieden. En dan ook nog uit je bed!" Ik schud dramatisch mijn hoofd. "Moet je nablijven?" Amber knikt. "Gezellig!" Lily komt erbij lopen. "Jij ook al! Wat zijn jullie voor leerlingen?" Ik grinnik. "Hele stoute!" Hierdoor liggen we plat en lopen naar de les. Als we er bijna zijn word ik bij de groep weggetrokken en kijk naar Sirius.

Reageer (3)

  • Boulevard

    VERDER

    1 decennium geleden
  • coloredwords

    Hoewel ik het zoenen al redelijk vroeg vind, is het toch een leuke story :Y)
    Verdeeeeeeeeer :Y)

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen