Foto bij - 003

Bij het kasteel splitsten we op. Lily en ik gingen eerst nog even langs Amber, een meisje uit Ravenclaw waar we het goed mee konden vinden. "Amber!" gilde ik vrolijke en vloog het meisje in haar armen. "Val, Lils! Oh gosh, ik ben zo blij jullie weer te zien!" Net als mij was Amber echt een wildebras, we hadden beiden lak aan regels, in tegenstelling tot Lily. Maar Lily bleef onze beste vriendin maar ze deed nooit mee aan onze streken. "Ik heb jou ook gemist, schat!" Ik grijnsde breed en ging naast haar zitten. Lily nam twijfelend ook plaats. "Dit is niet onze afdeling," ze keek me dwingend aan. "Boeiend." Amber keek Lily uitdagend aan en dan schieten we in de lach. "Oh my, Amber, ik heb zo groot nieuws!" "Leuk of niet?" Ik keek Lily twijfelend aan. "Allebei," Amber fronste en dwong om te vertellen. "Ik ben er in de trein achter gekomen dat ik niet ben wie ik dacht te zijn," zei ik mysterieus. Amber's frons werd groter en ze keek me nog nieuwsgieriger aan. "Ik ben een Potter," fluisterde ik dan en sloeg mijn ogen neer. "Like, James Potter?" Lily knikte voor mij. "Waarom zo verdrietig dan? Hij is super! Oké, misschien een beetje irritant en een keiharde player, maar ik denk dat hij een geweldige broer is." Amber keek ons één voor één aan. "Natuurlijk is het erg dat je ouders je voorgelogen hebben. Maar je moet natuurlijk ook inzien dat hun je als hun eigen dochter zagen." Nu weet ik weer waarom Amber in Ravenclaw zat. Ze was een schat, relschopper en een slimme meid. Lily was bijna hetzelfde, behalve een relschopper, maar Amber en ik konden wel tweelingen zijn. "McGonagall komt eraan met de eerstejaars, ga maar naar Gryffindor toe." We knikten en liepen naar de Gryffindor tafel. Ik ging naast James zitten en glimlachte voorzichtig naar hem, toen vlogen de deur open en kwam McGonagall binnen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen