- 001
Ik loop over het perronnetje met mijn koffer in mijn hand. Mijn ogen speuren over alle leerlingen, op zoek naar mijn beste vriendin. "Valerie!" gilt dan een vrolijke stem in mijn oor. Met een brede grijns draai ik me om en sla mijn armen om het roodharige meisje voor me. "Lily! Oh gosh, ik heb je zó gemist!" gil ik ook in haar oor. Ze schiet in de lach en we laten elkaar los. "Kom mee, plekje zoeken!" Ik grijns en pak mijn koffer weer op, die ik van schrik had laten vallen. We liepen langs alle coupés, maar bijna alles zat vol alleen de achterste was vrij. De beruchte Slytherin coupé. Ik haal mijn schouders op en open de deur. "Valerie! Dit is niet slim, ik wil niet gepest worden! Alsjeblieft!" smeekt Lily. "Ik red je er wel uit," grijns ik duivelachtig. "Vooruit dan maar." Na vijf minuten wordt de deur opengesmeten en staat Bellatrix Black in de deuropening, naast haar Lucius Malfoy, Narcissa Black, Severus Snape - die Lily beschuldigend aankijkt, die mij weer op haar beurt aan kijkt -. "Mudbloods," gilt Bellatrix en ik trek mijn wenkbrauwen op. "Word je hier nou dan nooit eens moe van? Het is altijd zo hetzelfde. Origineel kun je het niet echt meer noemen." Bellatrix kijkt me verward aan, maar herpakt zichzelf. "Dit is de Slytherin Coupé." Lily slikt naast me zachtjes en kijkt de vier geïntimideerd aan. "Pf, ik zie jullie namen hier nergens staan. Doe geen moeite en zoek een andere coupé." Lucius stapt naar voren. "Wij laten ons niet commanderen door mudbloods." Ik sta ook op, met dezelfde duivelse grjins. "Wel naar halfbloods?" Lucius schudt bruut zijn hoofd. "Hm, je weet toch dat YouKnowWho een halfblood is. Hij zal wel opkijken als je weigert naar hem te luisteren, Death Eater." Hij kijkt geschrokken, draait zich om en loopt weg. "Je hebt geluk gehad, Mudblood, maar volgende keer ben je dood!" Bellatrix kijkt me sadistisch aan. "Als jullie niet eerst vermoord zijn door YouKnowWho, aangezien jullie weigeren naar halfbloods te luisteren." Ze kijkt me vals aan en loopt weg. Narcissa kijkt ons duister aan en loopt haar gestoorde zus achterna, maar Severus kijkt ons aan. "Waarom doen jullie dit? Je weet dat je hier problemen mee krijgt!" "Valerie wou het, ik had haar nog wel gewaarschuwd!" Allebei kijken ze me boos aan. "Rustig, ik wou ze laten zien dat ze mij niet de baas kunnen zijn. Dat ze deze múdblood niet kunnen commanderen," mijn stem slaat over bij mudblood en ik kijk Severus boos aan. Vorig jaar had hij me mudblood genoemd, bij zijn vrienden. Ik heb het hem nog nooit vergeven. "Het spijt me, oké. Maar het was dat of mijn reputatie!" "Severus, vind je je reputatie belangrijker dan ons?" Lily's stem klonk kleintjes, en ik zag de twijfeling in zijn ogen. "Eruit." Het was eruit voordat ik het doorhad. Severus protesteert nog lichtjes, maar loopt weg.
Ik kijk naar Lily, ze heeft waterige ogen en haar ogen twinkelen niet meer. Ik kruip meteen naast haar en sla mijn armen om haar heen. "Stil maar, Lils. Hij is je niet waard!" Ik schrik op als een stem uit de deuropening ons onderbreekt. "Dat proberen wij nou al jaren duidelijk te maken!" James Potter, de grappenmaker van de klas, kijkt duidelijk tevreden. "James, dit is niet het juiste moment. Alsjeblieft, wil je weg gaan." "Eerst wil ik jou spreken, Valerie." Ik knik en laat Lily los, achter James aan lopen we naar zijn coupé. "We hoorden wat je zei tegen Bellatrix en haar bende, en we willen je feliciteren!" Hij kijkt me blij aan. "Mag ik gaan?" James schudt snel zijn hoofd. "Deze moest ik je van Dumbledore geven." Ik kijk hem achterdochtig aan. Dan grijp ik de brief uit zijn hand en loop terug.
Reageer (1)
Geweldig! Haha verder schrijven!
1 decennium geleden