hij wordt niet gemaakt,, maar dat boeit me niet egt xD

pleeggezin
ik sta voor een best wel oud huis met zo`n maatschappelijk werkster mevrouw naast me. Alsof ik begeleiding nodig heb,, maar het is dat er papieren getekend moeten worden door me nieuwe “ouders” anders had ik der allang wat truukjes laten zien die ik de loop der jaren heb geleerd. “ ben je er klaar voor?” vraagt ze aan mij,, “als ik nee zeg,, gaan we dan weer terug?” zeg ik,, ik wil niet bijdehand doen maar ze vraagt er toch egt om. Ze kijkt me een keer dom aan,, en drukt dan op de bel. Er doet een jongere vrouw open,, ze doet me denken aan een bepaald iemand. “zo jij bent vast Riley” zegt ze vriendelijk. “dat is tenminste wat er in me onderbroek staat” zeg ik doodserieus,, dit kunnen ze tog niet menen,, moet ik echt bij zulke mensen wonen. Ze forceert een glimlach,, fijn nog iemand die bang is. De papieren worden getekend,, en de andere mw gaat weg. “ik ben Layla” stelt de vrouw zich voor “dit is mijn man Logan,, en mijn dochter,, Jenna” “ik ben Riley Myers” zeg ik. “ dat weten we,, we moeten wat aan je achternaam doen,, de naam myers is hier niet zo populair” zegt Logan. “ik ben er trots op” verdedig ik. Zo gaat het nu altijd,, waarom willen ze allemaal michael zwart maken. “dat kun je niet menen” zegt Jenna arrogant “hij vermoorde allemaal mensen,, en jij bent trots op hem” Ik weet nu al dat ik haar niet mag. “jullie kennen hem niet,, zoals ik hem ken,, maar oke ik wil mijn achternaam veranderen,, maar ik beslis wat het wordt” ik zal ze wel krijgen,, ze kunnen me niet alles afnemen. “erger dan dit kan het niet zijn” zegt Layla. “maar...dat...dat” stottert Logan. “wat is er mis mee,, ik mag ook nog wel wat beslissen” zeg ik standvastig “nou krijg ik me kamer nog te zien?” voor de rest werd er niet meer over mijn achternaam of verleden gesproken die avond. Me kamer zag er leuk uit,, zwart met roze. Het avondeten verliep pijnlijk,, ik heb niks met ze gemeen,, en die Jenna haat me duidelijk. Maar we hebben afgesproken,, op school verteld ze niks,, ik denk mede dat ze zich schaamt voor het feit dat ik michael myers nichtje ben. Maar het komt wel goed uit. Ik ga die avond vroeg slapen,, maar toch denk ik eerst aan micheal. Wat zal hij eenzaam zijn,, ik was de enige die met hem snapte. Oke ik ben ook aan hem gehecht geraakt,, niemand kon mij ongestraft kwetsen. Nu klink ik officieel freaky,, wie is er nu trots als er iemand voor hem vermoord wordt. Langzaam val ik in slaap.

Tot dat rot geluid van Jenna mij wakker maakt. Hoe kan dat kind `s morgens zo opgewekt zijn. Toch kleed ik me ook aan,, en loop naar beneden. “goedemorgen” zegt Layla. Ik brom wat,, ik haat ochtenden. Na een halfuur heen en weer gevlieg,, zit ik in de oude chevy van Jenna,, op weg naar school Hoe ga ik dit overleven. Voor het gebouw laat ze me dus ook in de steek,, en kan ik zelf alles uitvogelen. “fijn,, heb die heks toch niet nodig” mompel ik tegen mezelf en loop naar de informatiebalie. Alle spullen worden gegeven en ik heb me uitleg gehad,, zo sta ik voor de deur van mijn eerste les. Na op de deur hebben geklopt en me papier aan de leraar te hebben gegeven,, kijk ik de klas eens in. WOW wat een hel,, maar het moet maar. “klas,, dit is onze nieuwe student” zegt de man. “Riley Michaels”. Ik hoor phuh geluidje achteruit de klas komen,, en zie Jenna zitten. Zij gaat de enige worden die dit gaat snappen.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen