Foto bij '004 || Thousand tears because of you.

"Klas, dit is Brooklyn Rocque. Jullie nieuwe klasgenoot." Zei Miss Collins. Ik keek naar de grond. Wat vreselijk om naar de Palmwoods-School te gaan. "Eeh, zeg maar gewoon Brooke.." Mompelde ik. "Haat je je ouders?" Vroeg Miss Collins. Ik keek op. Ik begreep er niets van, speelde ze een spelletje met me? Maar aan de gezichten van de teeners in mijn klas te zien snapten hun er ook niet veel van. "Ehm, nee. Ik hou van ze, Miss Collins." Zei ik gauw. Ik werd rood. "Je ouders hebben je de naam Brooklyn gegeven, waarom maak je er dan Brooke van?" Vroeg Miss Collins. Wat had dat mens? Ik merkte James in de klas op. Hij glimlachde lief. Dat gaf me moed. "Miss Collins, iedereen noemt me Brooke, u ook. Just deal with that." Zei ik. Miss Collins keek verbaasd op. De klas was aan het juichen. Ik ging op een leeg plekje zitten, achter James, en tussen Jo en Camille in. James draaide om. "Goeie actie." Fluisterde hij. Hij glimlachte lief. Zijn glimlach was altijd lief, je kon zijn witte tanden goed zien. Zijn haar zat weer perfect, en hij zag er verzorgt uit. Mijn haar zat nooit goed. Mijn grote bos krullen zaten nooit goed, en ookal had ik de duurtste merkkleding aan. Nik stond me, ik had bijna geen borsten, en bijna geen kont. James was perfect en ik? Ik was alles behalve dat. Ik glimlachde lief. "Dankjewel." Miss Collins begon te praten. "Zo, klas. Ons jaarlijke schoolfeest is er weer!" Heel de klas juigde. "Vorig jaar hadden Big Time Rush het bal perfect geregelt, maar nu heb ik voor alles gezorgt. De uiitnodigingen zullen jullie zo spoedig mogelijk krijgen!" Vertelde Miss Collins. Stiekem hoopte ik heel erg dat James mij ging vragen voor het schoolbal. Camille stootte me aan. "Jij wilt zeker dat James je gaat vragen?" Fluisterde ze. Ik knikte zachtjes. Ik durfde het niet toe te geven, maar Camille merkte het al. "Succes!" Zei Jo rot. Ik wist zeker dat Jo het niet rot bedoelde. "Huh?" Ik begreep er niets van. "James lijkt een beetje op een womanizer. Hij kan elke meid krijgen wie hij wil, en hij zal je niet zo snel zien staan.." Ik herhaalde de zin van Jo nog wel 100x in mijn hoofd. Jo had gelijk. Waar begon ik toch aan?

Ik zat weer voor de verandering een milkshake te drinken bij het zwembad. Opeens stond Guitar Dude voor me. "Do you want to go with me, to the prom, the prom, te prooom!" Zong Guitar Dude, op zijn eenvoudige 'What's Up' deuntje. Guitar Dude was wel dope. Maar zeker niet degene met wie ik naar het bal wil gaan. "Sorry, Guitar Dude. Ik wacht eigenlijk op iemand anders.." Mompelde ik, terwijl ik naar James keek, waarbij duizenden knappe meisjes stonden. Hij keek naar James. "HEM? Pff, dat gaat je nooit lukken.." Hij sjokte naar een ander meisje toe, en deed precies hetzelfde. Vond hij me te lelijk voor hem? Ja, ik was wel lelijk vergeleken die knappe meisjes om hem heen. James kwam naar me toe lopen. Aha! Nu ging het gebeuren hoor, ik zal die Guitar Dude wel eens laten zien..! Ik ging even met mijn handen door mijn krullen. "Hey, heb jij al een 'prom date?' " Vroeg James. Hij schudde snel met zijn hoofd waardoor zijn haar beter ging zitten. Ik glimlachde. "Nope." Zei ik gauw. "Oh, ik al wel." Zei hij. WAT zei hij!? Hij had al een date? De tranen sprongen in mijn ogen. Ik was in zo'n korte tijd zo stapelverliefd geworden op hem. Pff, de klootzak. Hij liet me met opzet voelen alsof hij ook op mij was, alleen om mij te laten leiden. Ik hoopte dat hij niet merkte dat ik gewoon bijna aan het janken was, maar aan zijn blik te zien kreeg hij het in de gaten. Ik pakte mijn milkshake en liep weg zonder iets te zeggen..

Reageer (1)

  • Xenelope

    Ik vind haar met rood haar leuker (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen