Bij het avondeten proberen Stella en ik ons gesprek vol te houden om het onderwerp 'surfen' te vermijden en werken ons eten dus ook sneller dan normaal naar binnen. De helft van de pasta die mam voor mij had op geschept blijft liggen, net als bij Stella waarna we snel opstaan. 'Blijven jullie even zitten.' Klinkt het commando van Jackson waarop ik hem verbaasd aan kijk. 'Mam?' Vraag ik smekend waarin Stella mij gelukkig volgt. Ze kon hier niet tegen, daarbij mochten we altijd van tafel wanneer we klaar waren, mits Stella er was, wat in Madera ongeveer 5 dagen in de week was, anders moest ik ook blijven zitten. Gillend rennen we naar mijn kamer als we mogen gaan.

De volgende ochtend zijn we om negen uur wakker, staan direct op en maken ons klaar om naar de stad te gaan. Met beide een grote handtas waar twee flessen water, de beurs, de nodige make-up om bij te werken en deodorant in verdwijnen, stappen we om kwart voor tien de deur uit en neem ik plaats achter het stuur van de Jeep die we mochten gebruiken.

'Hey, CeeCee!' Ik kijk even om me heen omdat ik niet had gemerkt dat Stella was terug gelopen en nu bij een tatoeage en piercingsshop staat te neuzen. Hoofdschudden loop ik ernaar toe. 'Wat, blondje?' 'Wat dacht je ervan om een piercing te nemen? Want je mag dan tijdens de genezing niet in aanraking komen met chloor of zeewater.' Jubelt Stella waarop ik lach. Dat was waar, met mijn navel piercing mocht ik maanden niet zwemmen. En eigenlijk had ik nog wel wat piercing wensen. 'Geen slecht idee, al is Jackson waarschijnlijk al pissig op mij vanwege gisteravond.' Zucht ik en kijk door het raam naar binnen. 'Ach, hij lijkt mij iemand die vrij snel vergeeft en vergeet, daarbij jij hebt ook een leven om te beslissen wat je wilt. Ik zeg hem straks dat ik niet ga surfen.' Zegt ze en sleurt mij de winkel in. 'Stella! Wat ga je doen?' 'Ik ga tegen de regels van mijn moeder in en ik ga het surfen ontlopen.' Grijnst ze waarna ze een van de piercers aanspreekt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen