Foto bij XI

Alice Potter

Als ik me omdraai, zie ik dat twee meisjes me bezorgd aankijken. Ze zijn ongeveer van mijn leeftijd en als ik iets beter kijk, meen ik er ook één te herkennen uit de lessen. Ze heeft lang blond haar, wat net als het meisje met het zwarte haar naast haar, in een losse vlecht zit. Volgens mij zit ze in Huffelpuf en dus ga ik ervan uit dat ze beiden uit Huffelpuf komen. Ik glimlach zwakjes en knik even. Dan merk ik dat ik me nog steeds aan de trapleuning vasthoud en snel laat ik hem los.
‘Griffoendor, toch?’ vraagt het meisje dat ik herkende.
Verbaasd knik ik, ik dacht dat ik niet opviel bij Griffoendor, laat staan bij andere afdelingen. ‘Huffelpuf?’ vraag ik zacht.
De meisjes beginnen enthousiast te knikken. ‘Heb jij straks ook Kruidenkunde?’ Het andere meisje kijkt me vriendelijk aan.
Ik knik even kort en kijk dan naar mijn handen.
‘Gezellig, wij ook.’
Ik kijk weer op en zie de meisjes me glimlachend aankijken. ‘Wij gaan even boeken halen, maar dan zien we je straks wel in de les, oké?’
Een van de meisjes stoot de ander aan. ‘Zouden we ons niet even voorstellen?’
‘Oh, ja.’ Ze steekt haar hand naar me uit. ‘Lucy.’
Verbaasd neem ik hem aan. ‘Alice.’
De ander steek ook haar hand uit en ik neem hem aan. ‘Rose. Weet je zeker dat alles goed is?’
‘Ja,’ zeg ik en glimlach even naar haar. ‘Ik was gewoon een beetje duizelig.’
Ze knikt en glimlacht begrijpend, waarna ze door Lucy wordt meegesleurd. ‘Tot zo in de les!’ roept Lucy vrolijk.
Even kijk ik de meiden, die nu hyper naar me aan het zwaaien zijn na. Dat was… vaag. Dan draai ik me om en loop naar de leerlingenkamer van Griffoendor om mijn spullen voor de komende uren te halen.

Als ik bij de kassen aankom, zie ik dat Rose en Lucy enthousiast naar me zwaaien en gebaren dat ik bij hen moet gaan zitten. Verbaasd loop ik naar ze toe en ga naast Rose zitten, maar voordat we de kans krijgen iets te zeggen komt de leraar binnen en vraagt om stilte.
Na de uitleg van het project, dat we moeten doen, worden er groepjes gemaakt. Rose en Lucy gaan er automatisch van uit dat ik bij hun in het groepje kom, maar ik zie dat Lisa alleen in een hoekje zit te wachten tot er iemand over blijft. Even kijk ik twijfelend in haar richting. Dit is mijn kans om vrienden te maken, maar ik kan haar niet zomaar laten vallen, toch?


---

Omdat ik jullie een beetje verwaarloosd heb <3

Reageer (30)

  • Lifehack

    Ik wil meer!

    1 decennium geleden
  • whishingx

    aaah leuk verhaal! ^^

    moree!

    1 decennium geleden
  • CantBeNamed

    sneeel verder doll!!(flower)

    1 decennium geleden
  • IzakiShun

    meeeeeeeeeer^^.

    1 decennium geleden
  • SuperrrLouis

    kunnen ze geen groepje van vier maken?
    verduuur!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen