001 ||
Zuri Didonato-
‘Oké, slachtoffer op 9 uur’ mompel ik terwijl ik door de glazen van mijn verrekijker kijk. ‘Schiet eens op Amy’ Selena houdt Knijster stevig in haar greep terwijl Amy haar toverstok pakt. ‘Imperio’ fluistert Amy geconcentreerd.
‘En ? Werkt het ?’ Selena laat Knijster los en kijkt hem vragend aan. ‘Slachtoffer op 12 uur , stuur Knijster op hem af !’ fluister ik. Amy gaf Knijster een duwtje richting Draco en we lopen hem rustig achterna. We houden ons laag en volgen Knijster met onze ogen. Hij loopt Draco achterna en begint ineens heel hard te roepen.
‘Miss Bellatrix wilt dat Draco naar huis komt om haar een spons bad te geven ,meneer !’ Draco draait zich om met een enorm verontwaardigd gezicht. Zijn gezichtsuitdrukking is gewoon onbetaalbaar ! Hij begint langzaam enorm rood aan te lopen terwijl vele mensen om hem heen in lachen uitbarstten. ‘Rot op vieze huiself!’ sist hij. Draco draait zijn rug naar Knijster toe en loopt snel weg. Knijster die onder de imperius vloek is volgt hem natuurlijk en blijft steeds hetzelfde zeggen. Alle drie schieten we in de lach. ‘Volgt Knijster hem de hele dag?’vraag ik aan Amy. ‘Ja de komende 24 uur , tenzij meneer Malfoy erachter komt dat we Imperio hebben gebruikt, natuurlijk!’ Amy kijkt mij en Selena trots aan. ‘Missie geslaagd’ gillen we alle drie terwijl we richting Potions lopen. Wanneer we bij Potions aankomen staan alle leerlingen nog voor het lokaal. Blijkbaar is sneep er nog niet. Ik zie Draco staan die met een enorm geïrriteerd gezicht komt aanlopen. Blijkbaar heeft hij het sneller ontdekt dan we gedacht hadden. ‘Grappig hoor Zuri , van wie heb je dat geleerd? Je dreuzel vader ? Je bent een schande voor Slytherin’ ik hoorde enkele Slytherin’s die achter hem staan lachen en grinniken terwijl Draco me met een enorme grimas aankijkt. Ik kon het gewoon niet laten hij daagde me uit. ‘ Ja want jou vader is ook zo’n enorm rol model ! Volgens mij is het weer in Azkaban vrij stormachtig , is het niet Draco? ‘ ik kijk hem met mijn meest onschuldige glimlach aan terwijl zijn gezicht van geïrriteerd naar woest vertrekt. Maar voordat hij ook maar überhaupt iets kan doen komt sneep aanlopen en iedereen volgt hem de klas in. Ik ga extra naast Amy zitten omdat ze altijd enorm hilarische is in de lessen van sneep , en omdat Selena zich altijd creatief uitdrukt in lessen. Ik zou niet bij haar in de buurt in slaap durven vallen.
‘En wat bent u dit lesuur van plan om uit te halen, miss Hoytorfields?’ vraagt sneep ironische. ‘hm , you’ll see’ antwoord Amy uitdagend terwijl ze sneep intens aanstaart. Amy is goed in mensen gek maken met haar blik. Ze heeft meestal zo’n blik opstaan van – Ik ga je iets aandoen , maar ik vertel je niet wat!- en die blik kan enorm irritant zijn. Ik , Amy en Selena zijn super close met elkaar en we zijn bijna altijd samen. We kennen elkaar al jaren en zijn sinds de eerste al beste vriendinnen. Het begon allemaal met nablijven. De eerste dag moesten we alle drie bij professor McGonagall nablijven wegen misgedrag tijdens de vlieglessen. We staan erom bekend om altijd problemen te maken waar we ook zijn. We zijn alle drie enorm goed in het gek maken van mensen , we weten altijd waar hun zwakke plekken liggen en gaan er altijd op in ! Mijn favoriet is Draco , die van Amy is Sneep en Selena gaat altijd achter Gryffindors en Ravenclaw’s aan. Sommige mensen mijden ons , en andere helpen ons ! Ik zucht en leun met mijn wang op mijn zachte handpalm terwijl sneep een speech geeft over Potions maken. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat er een enorme glimlach op Amy’s gezicht ontstaat , ze gaat nonchalant achterover hangen in haar stoel en kreunt luid ‘ IK HOU ervan als u ondeugend praat professor’ De hele klas schiet meteen in de lach – vooral Gryffindors- en sneep draait zich woest om. Hij loopt kwaad op Amy af en komt met zijn hoofd dicht bij het hare ‘ Wilt u weer een zaterdag nablijven?’ siste hij zo zacht dat alleen Amy en ik het konden horen. De hele klas kijkt verwachtingsvol naar het stel en vraagt zich natuurlijk af wat sneep zojuist zei. Amy trekt haar wenkbrauwen omhoog en kijkt sneep flirterig aan ‘ Sorry Professor maar u bent niet mijn type’ zegt ze ineens heel luid. Dit keer zijn de reacties verdeelt , de Slytherin’s kijken heel erg gechoqueerd –met name Draco- terwijl de Gryffindors weer helemaal platgaan. Ik kijk sneep grinnikend aan , zijn gezicht is nog steeds uitdrukkingsloos. ‘ Eruit !’ kan hij er nog uitbrengen. Amy pakt glimlachend haar spullen en geeft me een schouderklopje ‘Veel succes , hij is nu pas echt geïrriteerd’ en met die woorden loopt ze grinnikend de klas uit.
‘Is er iemand die samen met Miss Hoytorfields zijn zaterdag wil verspillen aan nablijven?’ sneep heeft zich blijkbaar gecorrigeerd want zijn stem klinkt weer zo saai en monotoon als altijd. ‘Nee professor’ mompelen de meeste zuchtend.
# Oké , hij is nog niet heel Grappig maar dat komt nog!
#Kudo's en reacties?
# Tips zijn ook altijd welkom.
Reageer (7)
Haha! Geweldig
1 decennium geledenSnel verder!
Snel verder!
1 decennium geledenoeh!!!
1 decennium geledensnel verder(typing)
Snel verder,alsjeblieft (:
1 decennium geledenWhaha súper story, I love it!
1 decennium geledenEen HP-humor story zijn er maar weinig.
Ik ben benieuwd naar het volgende hoofdstukje!!!