Hoofdstuk 1 - Een leuke dag wordt een nachtmerrie
Het is een mooie en zonnige dag in Magix. Bloom en de meiden zijn lekker aan het winkelen. Natuurlijk rent Stella, die shopverslaafde, weer als een gek van winkel naar winkel. '' Oh moet je kijken wat een leuk jurkje, meiden! Oh kijk nou toch eens wat een schattig rokje!'' En zo klinkt het de hele dag. Maar ach, shoppen blijft leuk. Vooral met dit weer. Eenmaal terug op Alfea, de meiden hebben een pijnlijke rug door al die tassen met kleding, ploft iedereen neer in hun stoel. ''Ik kan geen rokje of jurkje meer zien'', zucht Musa, en zet haar koptelefoon op om naar muziek te gaan luisteren. Opeens klopt er iemand aan de deur. Het is Faragonda, het schoolhoofd. Ze kijkt ernstig. ''Ik heb helaas slecht nieuws, meiden. De slechteriken zijn bij elkaar gekomen om een slecht plan te bedenken en ik moet helaas melden dat Bloom het slachtoffer wordt. Wees dus op jullie hoede!'' ''Oh nee!'', roept Flora, ''Maar wanneer vallen ze dan aan? Wat zijn ze eigenlijk van plan? Gaan ze Bloom ontvoeren? Willen ze haar uitschakelen?'' ''Rustig meiden, rustig. Helaas zit ik ook met al die vragen.'' antwoord Faragonda, ''Raak niet in paniek. Wij zijn er altijd voor jullie om jullie te helpen. En geloof me Bloom: Er zal niets met jou gebeuren zolang wij bij je zijn!'' Maar Bloom hoort niets meer vanaf 'ik moet helaas melden dat Bloom het slachtoffer wordt'. ''Waarom ik?'' denkt ze, ''Waarom moeten ze mij hebben?'' Dan staat ze op en loopt naar Faragonda toe. ''Bedoelt u soms dat ik niet meer veilig ben hier?'' Faragonda zucht en pakt Bloom bij haar schouders. ''Wij zullen er altijd voor je zijn. Wij zorgen er samen voor dat jou niks overkomt. Geloof me. Ga nu maar rustig slapen. Het is al half twaalf. Welterusten meisjes.'' ''Welterusten juffrouw Faragonda.'' roept iedereen.
Midden in de nacht wordt Bloom schreeuwend wakker. Het zweet staat op haar voorhoofd. Flora wordt er ook wakker van en staat op. Ze gaat op het bed van Bloom zitten. ''Heb je eng gedroomd, Bloom?'' ''Ja Flora. Het was echt zo erg. Ik droomde dat ik in een donkere kamer stond. En opeens verschenen Darkar en Valtor. Ze wilden me aanvallen en ik kon helemaal niks doen. Ik.. Ik..'' Bloom barstte in tranen uit. ''Ik voel me zo bang! Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!'' Flora streelde haar wangen. ''Wij zullen er altijd voor je zijn, hoor. Dacht je nou werkelijk dat wij onze Bloom zomaar zouden laten afpakken? Dus niet, he! Ga nou maar weer lekker slapen. We praten morgen verder, ok?'' ''Ok, Flora.'' zei Bloom en ze ging weer liggen. Flora ging ook weer in bed liggen. ''Oh ja, Flora?'' ''Ja Bloom?'' ''Dankje..'' Flora glimlachte en zei ''Graag gedaan.''
Gelukkig viel Bloom weer in slaap. Dit keer zonder een nachtmerrie. Want Bloom wist dat het waar is wat Flora zei. Haar vriendinnen zullen er altijd voor haar zijn.
Reageer (4)
het is niet echt super leuk...
1 decennium geledenga je nog verder? I(H)Winx
1 decennium geledenThx T is alleen nog niet af
1 decennium geleden