Het getik dat mijn schoenen maakten op de betegelde vloer van Hogwarts klonk snel en gehaast. Ik hoorde het weer. Eerst aan het uiteinde van de gang maar het kwam steeds dichterbij. Ik draaide me abrubt om en begon te rennen. Nu klonken niet alleen mijn voetstappen op de vloer maar een paar zwaardere voeten volgde mijn voorbeeld. Ik rende de hoek om en ging door de eerste deur die ik tegenkwam. De meisjes toiletten. Hier zou hij waarschijnlijk niet binnenkomen. Om me veiliger te voelen ging ik hijgend en zwetend van de spanning in een wc hokje zitten. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond om mijn gehijg te dempen en beter naar de geluiden om me heen te luisteren. Er waren enkel geen geluiden, alles was doodstil. Té stil. In een keer hoorde ik iets achter me en ik slaakte een gil. Godver stomme ratten. Ik ging plat tegen de muur staan en kneep mijn ogen stijf dicht. 'Allie, je maakt je druk om niks. Kalmeer, kalmeer...'. Een deur werd open gegooid en een dreigende stem zei,"Allie ik weet dat je hier zit... Kom maar te voorschijn...". De stem kwam me vaag bekend voor maar ik kon hem niet plaatsen. De toilethokjes werden een voor een opengegooid. Hij was nog maar 2 hokjes bij me vandaan. Ik MOEST iets doen. Waarom had ik dan ook mijn wand in de commonroom laten liggen? Nog maar een hokje was hij bij me vandaan... en ineens viel alles stil. En ineens, een knal... een waas van witblond haar en een groene lichtstraal...zwart...

Reageer (1)

  • xRebel

    Oeeeh Spannend !Snel verder<3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen