|| 006 ||
De volgende dag worden ze moe wakker, nog in het hoekje liggend in een rare houding. Eigenlijk vind ik het te lekker om op te staan, maar als ik op de klok kijk geef ik een gil, Railey en Felicia worden ook wakker. "Wat is er?" vragen ze tegelijk. "We zijn te laat, hebben ons verslapen." We schieten in onze kleren en rennen naar de Great Hall. "We hebben geen rooster." "Shit, shit, shit. Ik ben bang dat dit onze laatste jaar wordt." In de Great Hall komt McGonagall met een afkeurende blik op ons afgelopen. "Hier jullie rooster, ik hoorde dat jullie alweer moeten nablijven, en als jullie niet opschieten moeten jullie dubbel nablijven." "Sorry, professor, danku." gilt Railey en rent weg. Felicia en ik rennen er ook achterna. "Wacht, wat hebben we eerst?" We stoppen en kijken. Potions, met Slytherins. We rennen naar de kelkers en stormen het lokaal binnen. "We weten het te laat, wanneer moeten we nakomen?" vraag ik als Snape zijn mond opentrekt. "Zaterdag moeten jullie al nablijven, dus volgende week zaterdag." "Sir, dan kan ik niet, dan hebben we tryouts voor Quidditch." "Jammer dan." "Kans groot dat we het vergeten." "Jullie willen toch niet dat het jullie laatste jaar word." "Kans is te klein dat we volgend jaar terugkomen dus als het toch onze laatste jaar is maken we er wat van." Felicia kijkt hem geniepig aan, en hij kopieert haar blik. "Ik kan zorgen dat het korter dan een jaar wordt." "Oja, en waarom dan? Omdat we te laat kwamen en detentions vergaten? Jep, echt een goede reden." Railey grinnikt. "Zitten." Railey en Felicia gaan naast elkaar zitten, en de enigste overgebleven plek is naast Malfoy, waar ik met tegenzin ga zitten. "Doe je goed." zegt hij grijnzend. "Had je verwacht dat ik een voorbeeldige leerling was?" "Nee, niemand doet dat." "Mooi zo, ik wil ze niet teleurstellen." "Je bent wel goedgebekt," complimenteert Draco. "Krijg je met mijn vader en mijn godfather." Draco schiet in de lach, wat hem een dodelijke blik van Snape oplevert. "Gaan we nu ook nog praten, Potter?" "Nee, professor." "Je praat." Hij kijkt me droog aan. Ik trek mijn wenkbrauwen op. "Dat meen je niet!" "Ja, ik meen het wel, en nu stil zijn." Ik zucht geërgerd en begin aan de toverdrank. In tegendeel tot Harry ben ik een ster in Potions. "Je komt wel vaak in de problemen," fluistert Draco. "Ze zijn verliefd op me." Draco kijkt me verbaast aan, maar grinnikt dan. Ik draai me om en zie Felicia en Railey me aanstaren. Ik geef ze een hulpzoekende blik en ze schieten in de lach. "Miss Black en Lupin, precies zoals jullie ouders, Potter draai je om!" Ik draai me snel om en kijk naar het woedende gezicht van Snape. "Lijk ik niet meer op mijn moeder?" Ik kijk hem grijnzend aan als ik zijn verbijsterde blik zie. "Ik hoorde dat je haar maar al te goed kende, misschien had je een -" Malfoy slaat zijn haar voor mijn mond die ik er woedend afruk. "Malfoy! Blijf van me af!" Hij kijkt grijnzend aan. Ik kijk naar Snape die mij zo woendend aan kijk, dat ik wel bang wordt. "Misschien kun je beter naar je Headmaster gaan." "Nee! Dan word ik weggestuurd, alstublieft, het spijt me heel erg." Snape draait zich om en ik blijf opgelucht zitten. Voor de rest van de les, en ik besluit ook voor alle Potionslessen dit jaar, houdt ik me teruggetrokken en doe extra me best bij het drankje. Als het afgelopen is dan maak ik dat ik wegkom. "Miss Potter, blijven." Ik blijf zitten met tegenzin staan terwijl iedereen me succes wenst. Ik ga naar hem toe. Maar als ik zijn uitdrukking zie, schrik ik me dood. Hij kijkt gebroken. "Het spijt me echt, professor. Ik meende niet wat ik zei. Ik was gewoon nogal boos." Een traan rolt over zijn wang. SNAPE EN HUILEN? Ik kijk hem geschokt aan. Onhandig kijk ik hem aan. "Misschien moet je contact met Lily zoeken, ze mist je als vriend." Met die woorden loop ik weg. Hij roept me niet terug, dus ik denk en hoop dat hij me vergeven heeft.
Reageer (1)
aww arme snape ik heb trouwens abo en je krijgt ook een kudo van mij
1 decennium geleden