Foto bij || 005 ||

De leerlingenkamer begon steeds voller te worden en uiteindelijk kwam Hermione op ons afgelopen. "Hermione, voordat je begint te zeiken, ja we weten dat we beter ons best moeten doen." Hermione kijkt Felicia beledigd aan. "Ik wou alleen zeggen dat jullie je kamer alleen hebben, zoals altijd." Ze loopt weer weg. Ik begin te juichen en vlieg Railey en Felicia om hun nek. "Nou kunnen we weer verder oefenen, en leren," zucht Railey. Ik kreun en loop naar onze slaapzaal. Er staan drie bedden en ik ren naar de middelste. "Yes, nu heb ik de middelste!" Railey en Felicia grinniken. Ze kiezen ook een bed. "Ik weet wat, zoals je ziet is de slaapzaal erg leeg," begin ik met plechtige stem, "we vragen allemaal dekens en kussens van onze ouders en maken een gezellig hoekje daar!" Ik wijs naar een leeg hoekje en we rennen meteen naar de Owlery, waar we een brief schrijven en sturen naar onze ouders. Als we teruglopen blijkt het al na tien uur geweest te zijn. "Uhm, shit, daar is Snape," fluistert Felicia. "Nox," fluister ik en mijn toverstok dooft. We verstoppen ons achter een harnas. Snape passeert maar blijft opeens staan, recht voor de harnas. "Wie is dat?" zegt hij met zijn saaie stem. Ik kijk Railey en Felicia aan en we overleggen in stilte wie het minst heeft moeten nablijven, wat eindigt bij Railey. Ze stapt naar voren en kijkt Snape schuldbewust aan. "Ben je alleen?" vraagt Snape. Railey knikt en Felicia en ik maken onszelf onzichtbaar. Snape kijkt achter de harnas en ziet niks. "Wat doe je nog op de gangen?" Railey neemt een hap adem. "Ik wou naar mijn vriendje in Ravenclaw," Ik moet moeite doen om mijn lach in te houden, Railey heeft helemaal geen vriendje! "Detention." Railey zucht en knikt, samen lopen ze weg. Felicia en ik maken ons zichtbaar en kijken elkaar aan. We besluiten in de leerlingenkamer voordat wij ook nog in de problemen komen. Snel rennen we naar de leerlingenkamer, maar voordat we er zijn worden we tegengehouden. Filch. "Komen jullie maar mee naar Snape toe, hij heeft ook een nachtwandelaar gevonden." We lopen achter Filch aan en bedenken wat we gaan zeggen. "Als hij erachter komt dat ze liegt, zit ze nog dieper in de problemen, dus doen alsof we het niet weten," fluistert Felicia. Ik knik en we komen bij de kelkers. "Hier nog twee leerlingen," Snape kijkt ons aan. "Railey?" roep ik verbaast uit. "Wat doe jij hier? Ik dacht dat je niet meer in de problemen wou komen?" "Ik wou naar mijn vriendje," Railey lijkt ons te snappen en speelt mee. "Maar ik kwam Snape tegen." "Ah, de drie Maraudettes." Ik kijk Snape geniepig aan. "Ja, dat zijn wij." "Wat doen jullie zo laat nog op de gangen?" "Felicia en ik wouden naar de Owlery." "Wat doen?" Ik rol met mijn ogen. "Wat doe je meestal in de Owlery?" "Een brief sturen." Ik knik. "Dat was toch niet zo moeilijk te raden, wat zouden we anders moeten doen, thee drinken met de uilen?" Snape lijkt mijn humor niet goed op te vatten en trekt een aantal punten van Gryffindor af. "Nu naar jullie leerlingenkamer." We knikken snel en lopen er van door. We rennen de kelkers uit en komen uitgeput bij het potret van de Fat Lady. "Shit, wat is het wachtwoord!" "Uhm, het was toch Piedeletjes?" De Fat Lady zwaait open en we lopen naar binnen. Iedereen kijkt ons aan en lachen, blijkbaar zien ze aan onze gezichten dat we alweer detention hebben. "We kwamen Snape en Filch tegen." Hermione schudt afkeurend haar hoofd en we lopen naar onze kamer, waar we onze pyjama aan doen en onze dekens pakken. In het lege hoekje gaan we zitten en pakken het boek. We beginnen weer te oefenen, net als al die nachten.

Ik heb dus geen flauw idee wat al die wachtwoorden zijn, dus ik bedenk er zelf wat. Trouwens, ik heb HP 6 in het Engels gelezen, *trots* Maar ik hoop dat de hoofdstukken al ietsjes beter zijn.

Reageer (1)

  • Aslansdaughter

    niet lullig bedoelt ofzo maar ik heb ze allemaal in het engels gelezen al zo'n 4 keer ofzo
    maar een super story zou je ook een een harry pov willen doen????

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen