|| 003 ||
Ik kuch even en sta op. "Ik ga weer terug," ze knikken alledrie, diep in gedachten. Ik loop grijnzend naar mijn vriendinnen. "Hé Kathryn!" gilt Felicia als ze mij ziet. Ze komt op me afstormen. "Je had erbij moeten zijn, Railey heeft die Malfoy boy te grazen genomen!" "Echt? Ah man, waarom moet ik weer bij die drie zitten als hier al het actie gebeurt!" We schieten in de lach en lopen naar de coupé. Eenmaal daar vlieg ik Railey om haar hals. "Jij bent mijn held!" roep ik zangerig. "Het was niks, hij zat me te irriteren." Ondanks dat ze zo nonchalant doet, hoor ik toch trots in haar stem. Ik schiet in de lach en we gaan zitten. "Eh guys, bij Harry, ehm, heb ik me een beetje versproken." Felicia en Railey kijken me verbaast aan, en ik vertel ze het incident. Of nouja, ongelukje. "Maar straks krijgen we allemaal gezeur!" kreunt Felicia. "Nee joh, we zeggen gewoon dat we klieren, en dat blijven we dan volhouden, net zoals Kathryn heeft gezegd." Railey kijkt ons grijnzend aan. "Maar ik mag maar hopen dat we geen Hermione op de kamer krijgen!" Felicia kijkt een beetje chagrijnig. Ze mag Hermione niet, vindt haar te slim, te ijverig. Felicia, Railey en ik hebben lak aan school, en krijgen vaak commentaar van Hermione, leraren en bemoeials. Maar ons kun je niet stoppen. Ik begin te grijnzen bij die gedachten en kijk uit het raam. Landschappen scheren voorbij en voordat ik het weet gaan de lampen aan en kleden we ons om. Net als we klaar zijn komt het perron in zicht. "Hogwarts, here we come."
Er zijn nog geen reacties.