|| 002 ||
We lopen naar de eerste coupé die we vinden en jagen de mensen eruit. "Dus, hoe was jouw vakantie?" vraagt Railey aan Felicia, die meteen in de lach schiet. "Ben je het alweer vergeten? Je was er zelf bij, bij de orde?" Railey kleurt rood. "Nee, nee! Ik bedoelde niet zo! Maar nadat we weggingen!" Ik grinnik en schudt mijn hoofd. "Oh, dat was best wel saai. Ik probeerde nog een keer naar jullie toe te glippen, maar Sirius is hartstikke bezorgd over JeWeetWel." Felicia zucht. "James en Lily ook, hoor. Ze hebben het juist op Harry gemunt, en omdat ik zijn zusje ben, ben ik ook in 'gevaar'." Ik rol met mijn ogen. Railey kijkt me fronsend aan. "Wordt je het niet eens zat om het zusje van Harry Potter te zijn?" Ik knik heftig. "Echt wel, maar we gaan komend jaar echt de gangen van Hogwarts onveilig maken!" Brede grijnzen sieren onze monden en we beginnen over Animagi te praten, hoe we dat verder gaan doen. Ik vind alles wel best, als ik maar weer slaap krijg.
Vorig jaar gingen we altijd 's avonds oefenen en soms lagen we nachten lang wakker. Maar ik moet toegeven dat het super gezellig was, en hopelijk liggen we weer met z'n drieën alleen op de kamer.
"Wacht eens," Railey haalt me uit mijn gedachten, "wie zou dit jaar de nieuwe Defence Agains Dark Arts leraar zijn?" "Mijn vader zegt dat het een of andere oude barbiepop van de Ministerie moet zijn, ze willen op Hogwarts binnendringen om te kijken hoe ze lesgeven. Hopelijk is ze wel grappig of iets in die richting. Maar mijn vader mocht haar niet dus ik denk het niet." Felicia en Railey zuchten luid. "Ik ga even bij Harry langs, ik kom zo terug." Ze knikken en beginnen te praten over de barbiepop en ik glimlach even. Met tegenzin loop ik naar de coupé van mijn broer heen. "Kathryn!" Hermione glimlacht breed en geeft me een knuffel, ik glimlach ook en geef Ron ook een knuffel en ga zitten. "Ik hoop echt dat ik bij jullie op de kamer lig!" Ik lach naar Hermione, "Dan zul je niet veel slaap krijgen." Ik voel mijn wangen rood kleuren, teveel gezegd. "Hoezo?" vraagt Harry nieuwsgierig. "We klieren 's nachts nogal veel," zeg ik snel. "Tuurlijk, wanneer niet, maar er is nog iets." Ik zucht diep. "Nee, Harry, we klieren gewoon veel." Ik kijk snel uit het raam. Harry mag het niet weten wat we altijd doen, want het is 'geheim'. Als iemand erachter komt dan zullen we veel problemen krijgen. Maar Dumbledore weet het wel, die man weet gewoon alles!
Reageer (1)
echt leuk
9 jaar geleden