Foto bij ||001||

Kathryn Lily Potter.

Vandaag zou mijn vijfde jaar op Hogwarts beginnen, net zoals Harry. Helaas niet zonder problemen, zoals altijd kom ik via Harry in de problemen. Maar volgens mijn moeder, heeft Harry dat van zijn vader. Ik, integendeel van Harry, lijk het meest op mijn moeder. Haar rode haren, helaas niet haar groene ogen, maar de blauwen van mijn pa.
Ik heb jarenlang verhalen gehoord over mijn ouders' jeugd en wil ook een naam maken op school, een naam zoals mijn vader. Daarom hebben mijn vriendinnen en ik vorig jaar besloten om Animagi te worden. We zijn al een heel eind, bij Felicia Black zijn er al hondenoren en een staart, bij Railey Lupin zijn er al kattenoren en een staart, en bij mij ook hondenoren en een staart. We zijn met z'n drieën een groepje en al net zo gevreesd als onze ouders.
Met mijn ouders loop ik over het perron heen, richting de trein. "Gedraag je!" zegt mijn moeder tegen mij en Harry. "Tuurlijk, mam," zeg ik met een schijnheilig gezicht terwijl mijn vader lacht. "Laat die kinderen nou, Lily." Ik geef ze beiden snel een kus op hun wang en ren naar Felicia toe, die mij meteen platknuffelt, en al snel springt Railey ook boven ons, terwijl we het uitgieren horen we het fluitje en sprinten naar de trein. "Doei!" gil ik nog naar mijn ouders, die lachend toekijken.

Oké, ik vind zelf deze hoofdstuk niet goed, maar het zal nog beter worden. Ik moet er nog inkomen, maar ik wou vragen of jullie het idee goed vonden.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen