|| Eighteen
~Flashback~
Ik legde het bestek recht en deed een stap naar achteren om het resultaat te bewonderen. Achter in onze tuin stond een gietijzeren tafeltje met twee gietijzeren stoelen. Op het tafeltje stonden twee borden, daarop borden, bestek en wijnglazen. Ik had rozenblaadjes rond de borden gestrooid en op het midden van de tafel stond een kandelaar met drie lange kaarsen. Toen ik zeker wist dat alles perfect was liep ik naar binnen. Ik rende naar boven en trok mijn spijkerbroek en shirtje uit. Ik pakte het jurkje uit de kast dat ik speciaal voor deze gelegenheid gekocht had. Het was een strapless champagne kleurig jurkje. Ik deed het jurkje aan en stapte toen in mijn hoge zwarte pumps. Ik haalde mijn haar uit de knot en mijn haar viel krullend langs mijn rug. Snel maakte ik me op en keek ik mijn slaapkamer rond. Alles was opgeruimd. Het bed had ik verschoont en ik had ook hier wat rozenblaadjes op gelegd. Vanavond ging het gebeuren. Mijn ouders waren bij vrienden aan de andere kant van het land en Jules was bij Jean. Ik had het huis helemaal voor me alleen.
Ik pakte het mooie ingepakte pakje van mijn bureau en liep de trap af. Ik legde het op een van de borden en wachtte.
Vandaag waren Jace en ik precies een jaar samen. Ik had me al dagen voorbereid op dit romantische diner om het te vieren. Alles zou perfect zijn. Vooral vannacht.
De bel ging en ik sprong op om de deur open te doen. Ik opende de deur. Jace stond nonchalant tegen de deurpost geleund. Ik verbaasde me elke keer weer hoe knap hij was. Zijn felgroene ogen glinsterden en zijn bruine haar zat warrig. Hij droeg een lichte spijkerbroek en een colbertje.
Hij stapte naar binnen en drukte een zachte kus op mijn lippen.
"Hallo mijn mooie Sophie" zei hij.
"Hoi" zei ik met een stralende glimlach.
Ik trok Jace mee naar de achtertuin en zette hem op een van de stoelen.
Ik ging tegenover hem zitten en schonk wijn in.
We nipten van onze wijn en keken elkaar zwijgend aan. Ik voelde verlangen in me opborrelen als ik naar deze prachtige jongen keek. Vanavond was voor ons allebei de eerste keer, en ik was super zenuwachtig.
"Je moet je cadeautje openmaken" zei ik na een tijdje.
Jace lachte en pakte het pakje op.
Ik had weken geheimzinnig gedaan over wat hij zou krijgen. Ik voelde mijn hart bonken toen hij het pakje openmaakte. Ik hoopte dat hij het mooi vond.
Jace had het het papier eraf gehaald en had nu een zwart doosje in zijn handen. Hij opende het en ik zag zijn ogen oplichten.
"Wauw Sophie!" zei hij.
"Vind je het mooi?" vroeg ik twijfelend.
"Prachtig!" zei Jace.
Hij hield een matzwart horloge in zijn hand.
Ik had er maanden voor gespaard maar uiteindelijk had ik het kunnen kopen.
Jace deed het horloge om en stak zijn hand in zijn zak. Hij haalde er een klein pakje uit en gaf het aan mij. Ik bloosde toen ik het aannam.
Ik haalde het papier eraf en opende het doosje. In het doosje zat een ring. Zilver met een krisalsteentje.
"Oh Jace!" zei ik blij.
Ik stond op en gaf hem een zoen. Ik schoof de ring om mijn vinger en liep naar de keuken om het voorgerecht te halen. Jace kwam me achterna omdat hij naar de wc moest.
Ik stond de zalm op bordjes te zetten toen ik een ringeltje hoorde. Het was Jace' mobiel die in de keuken lag. Ik keek op en scherm en zag dat hij een nieuw bericht had. Het was van een van mijn vriendinnen, Rachel. Waarom stuurde Rachel Jace een bericht? Ze gingen helemaal niet met elkaar om. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en opende het sms'je.
Schatje,
Ik mis je. Gisteravond was super.
Kom je hierheen zodra je daar klaar bent?
Ik hou van je. X R
Mijn wereld stortte in. Ik moest me vasthouden aan het aanrecht om niet om te vallen. Jace had tegen mij gezegd dat hij gisteren iets met vrienden ging doen.
Jace kwam de keuken in.
"Lukt het liefje of moet ik helpen?" vroeg hij.
"Wat is dit?" vroeg ik en ik hield het sms'je voor zijn neus.
Jace werd rood en begon te stamelen.
"Dat is niets.. Rachel loopt achter me aan... Ze stalkt me."
Ik ging naar verzonden berichten en las de kleffe antwoorden van Jace.
Woede bolde in me op.
Ik smeet de telefoon in stukken tegen de muur.
"Bullshit!" schreeuwde ik.
"Nee!" riep Jace toen hij zijn dure telefoon zag versplinteren.
Ik stapte dreigend op hem af. "Jij ontiegelijke lul!" schreeuwde ik kwaad. "Klootzak!"
"Sophie! Laat het me uitleggen" zei Jace wanhopig.
"Er valt niets uit te leggen!" schreeuwde ik.
"Mijn huis uit! NU!"
Jace liep naar de deur en trok die open. Ik liep hem woedend achterna.
"En waag het niet hier ooit nog te komen!" schreeuwde ik. Ik deed mijn ring af en smeet die naar zijn hoofd. Ik gooide de deur met een klap dicht en zakte neer op de grond. Nu pas kwamen de tranen. Nu mocht ik huilen.
Nadat ik tien minuten had zitten snotteren ging ik naar boven en belde Hailey. Ze kwam er meteen aan. Ze trof me een kwartier later in een oud shirt, een trainingsbroek en met uitgelopen ogen aan. Ik zat wezeloos voor me uit te staren op de bank. Hailey ruimde alles op en zette me daarna onder de douche. Toen ik in bed lag kwam pas het besef. De jongen van wie ik al jaar hield had me bedrogen met een vriendin van me. Hoe kwam ik hier ooit overheen?
Reageer (5)
Jace is ook een lul! ö Net als Kyle. Aiden is gewoon super
1 decennium geledenFucking zielig! Snel verder!
1 decennium geledenBah,vuile bedrieger! Snel verder!
1 decennium geledenOMG< wat een ashol:|
1 decennium geledenIk hoop dat hij lekker pijn leidt (in het echt ben ik niet zo gemeen hoor:$)
Snel verder(flower)
FACK, DAT IS WEL HEEL HEFTIG!
Met haar vriendin? Die lul! Nou Aiden zou dat echt nooit doen, Kyle wel!! Mocht die klootzak op de camping komen dan moet je Aiden erop afsturen om hem een paar klappen te geven!