Foto bij || Fourteen

Sophie POV

"Oh Mijn God! Hij is zo'n schatje!" riep Hailey.
Ze stond voor mijn kledingkast en trok alles eruit. Ik zat in kleermakerszit op mijn bed.
"Je moet iets super leuks aan. Iets waarvan hij echt denkt WAUW. Snap je? Het moet sexy maar ook stoer zijn. En niet te sletterig. Je moet niet wanhopig lijken natuurlijk. Oh God, Soof, heb je deze nou nog steeds?" Ze hield een vale grijze trui omhoog. De print op de voorkant was bijna helemaal weggewassen en het touwtje van de capuchon ontbrak.
"Dat ding moet echt in de vuilnisbak" zei Hailey en ze liep naar de prullenbak.
"Nee!" zei ik en ik sprong van het bed en pakte de trui uit haar handen. Ik hield hem tegen mijn borst gedrukt en ging weer op bed zitten. Hailey kwam naast me zitten en pakte mijn hand.
"Soof, je moet hem echt vergeten. Hij is het niet waard" zei ze.
Ik staarde naar Jace' trui op mijn schoot. Het was het enige wat ik nog van Jace had. Zijn geur hing er nog in. Ik had vele nachten met deze trui doorgebracht.
Er verschenen donkere vlekken op de trui. Snel veegde ik mijn tranen weg.
"Oh lieverd" zei Hailey en ze sloeg haar armen om me heen. Ik leunde tegen haar aan.
"Het is goed dat je nu iets met Kyle gaat doen" zei ze sussend. "Hij is echt leuk." Bij die woorden stond ze op van het bed en liep weer naar mijn kast. Ze pakte een aantal dingen uit de kast en gooide ze naast me neer. Een een gebleekte spijkerbroek met slijtplekken, een laag uitgesneden wit shirtje en een leren jasje. Ik trok de kleding aan en Hailey zette me voor de spiegel. Ze begon mijn haren te borstelen en maakte daarna mijn ogen op.
"Kyle zal niet weten wat hij ziet" jubelde ze vrolijk.
Ik staarde in de spiegel. Het liefste zou ik in mijn trainingsbroek en in de trui van Jace op mijn bed muziek luisteren, maar Hailey zou dat nooit toelaten. Ze bracht de laatste mascara aan en showde het resultaat in de spiegel. Mijn ogen waren lichte smokey-eyes en mijn blonde haar viel als een waterval langs mijn gezicht. Het verbaasde me altijd weer hoe goed Hailey op kon maken. Ze trok me overeind. Ik was moe en ik had geen zin. Ik wilde mijn mond open doen om te zeggen dat ik thuis wilde blijven maar op dat moment kwam Kyle de kamer binnen gelopen.
"Hoi Kyle!" riep Hailey enthousiast.
"Hai Hailey, Sophie" zei Kyle en ik zag dat hij me goedkeurend opnam.
"Jules stuurde me door naar boven" zei Kyle.
En bedankt Jules.
"Zullen we gaan?" vroeg hij toen ik niet reageerde.
Ik knikte. Hailey gaf me een knipoog en verdween toen naar haar eigen kamer.
Kyle legde zijn hand op mijn onderrug en leidde me naar buiten.
"Wat gaan we eigenlijk doen?" vroeg ik.
"Ik dacht dat we misschien naar de kermis konden. In het dorp" zei Kyle.
"Leuk" zei ik en ik probeerde het enthousiast te laten klinken. Ik hield niet van kermis. Eigenlijk was deze 'date' nu al gedoemd te mislukken. Ik voelde me totaal niet op mijn gemak bij deze jongen. Ik dacht aan de andere jongen. Met zijn bruine haar en bruine ogen die altijd verdrietig stonden. Ik vroeg me af hoe hij heette maar ik durfde het niet aan Kyle te vragen. Kyle had iets waar andere meisjes vast als een blok voor vielen, maar het schrikte me af. Hij vond zichzelf nogal geweldig en hij wilde dat de hele wereld dat vond.
We waren de camping afgelopen en stonden nu aan de weg. Ik wilde richting het dorpje lopen maar Kyle hield me tegen. Hij hield een taxi aan en stapte in. In de taxi was het warm en stonk het naar sigaretten. Ik was liever gaan lopen. Het was maar een kwartiertje.
Kyle schoof dicht naar me toe en fluisterde dat ik er mooi uitzag. Ik glimlachte en zei dat hij er goed uitzag. Ik ging het beste van deze avond maken. Ik vond het lullig voor Kyle als ik de hele tijd met een chagrijnig hoofd rond liep.
De chauffeur zette de radiator harder en begon keihard mee te zingen met Madonna. Het klonk voor meter en ik moest lachen. Ze chauffeur keek me aan via de achteruitkijkspiegel. Hij had zwart haar dat hier en daar grijze plukken begon te vertonen en een grote snor. Zijn pretogen glinsterden.
"J'aime Madonna" zei hij. Ik hou van Madonna.
"Je voudrais aller au un concert mais je ne pas d'argent" ging de chauffeur verder.
"Wat zegt hij?" vroeg Kyle.
"Dat hij naar een concert van Madonna wil maar dat hij geen geld heeft" vertaalde ik.
Tegen de chauffeur zei ik dat ik het jammer voor hem vond. Toen waren we er. We stapte uit en ik hoorde de kermismuziek al in de verte. Kyle betaalde het gepaste bedrag en liep weg. Ik stopte de man nog vijf euro fooi toe.
"Pour Madonna" zei ik. Voor Madonna.
De chauffeur keek me verbaasd aan.
"Merci madamoiselle" zei hij glimlachend.
Ik keek hoe de taxi wegreed en liep toen achter Kyle aan.

Reageer (4)

  • Semantiek

    Mr. Taxichauffeur is leuker dan Kyle...

    1 decennium geleden
  • 13112016

    snel vederr(flower)

    1 decennium geleden
  • Wynter

    Ik hoop dat ie date mislukt :#
    Ssjt, dat heb je niet van mij. ;p

    1 decennium geleden
  • emhavee

    Ah, c'est dommage pour le chauffeur :c

    Superleuk stukje weer! En Sophie heeft helemaal gelijk wat betreft Kyle. Go vrouwelijk instinct!

    Snel verder! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen