Hoodstuk 3

Melody Miller


Als ik bij mijn werk aankom loop ik gelijk door naar achteren. Ik leg mijn tas in mijn kluisje en hang mijn jas in mijn kluisje. Uit mijn tas haal ik mijn shirt en trek dat aan. Het is een zwartte polo met het logo en de naam van de koffiebar erop aan de linkerkant. Aan de rechterkant zit mijn naamplaatje. Met een zucht loop ik de bar in. Frieda, mijn collega is al aan het stofzuigen. Ik haal de stoelen van de tafels en begin met de tafels te poetsen. Over een klein kwartiertje moeten we de zaak al openen.
Ik sta achter de bar. Frieda staat aan de andere kant. Buiten hebben we wat tafeltjes en stoelen gezet zodat mensen ook buiten kunnen zitten. Vandaag is het lekker weer, het zonnetje schijnt, dus ik weet wel zeker dat er mensen buiten gaan zitten. Al snel komen de eerste vaste klanten naar binnen gelopen. Ondertussen weet ik al uit mijn hoofd wat ze nemen aangezien ze elke keer hetzelfde nemen.
Ik zet de radio zachtjes aan. Het liedje dat bezig is laat mijn bloed koken. Een nummer van Tokio Hotel speelt zich af op de radio. Snel druk ik de radiozender weg en ga opzoek naar een andere. Ik weet niet wie gisteren afgesloten heeft, maar ik ga het diegene niet in dank afnemen. met een nors gezicht schenk ik voor een klant die aan de bar zit. Frieda komt ook aan lopen met een pappiertje waarop 2 bestellingen staan waaronder een cappuchino. Ik verman mezelf en ga weer door. Ze krijgen nog wel wat ze verdient.

Reageer (1)

  • Humane

    yay!
    +abo
    +kudo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen