Foto bij || Nine

Sophie POV

"Sophie! Kom nou!" Hailey bonkte luidruchtig op mijn deur.
"Ik kom eraan!" riep ik terug.
Ik wierp snel nog een laatste blik in de spiegel. Normaal gezicht, blonde haren, lichtbruine ogen die ik had opgemaakt met oogschaduw en mascara. Ik trok tevreden mijn leren jasje aan en liep naar de deur.
Hailey, die ongeduldig met haar voet op de grond aan het tikken was, keek blij op toen ik de deur van mijn tijdelijke slaapkamer opendeed.
"Eindelijk" zuchtte ze.
Ik keek haar glimlachend aan.
Hailey was mijn beste vriendin. Ik kende haar al vanaf de basisschool en we wisten alles van elkaar. Er werd vaak aan ons gevraagd of we zusjes waren. We leken ook best veel op elkaar. Alleen was Hailey's haar korter en had ze blauwe ogen. En Hailey was verschrikkelijk ongeduldig, terwijl ik juist rustig en afwachtend was.
"Ik vind het zo gaaf!" riep ze jubelend terwijl ze me het huis uit sleepte. "Je gaat eindelijk voor publiek zingen!"
Meteen draait mijn maag zich om. Na lang aandringen van Hailey en Jules ging ik zingen voor publiek. Het was dan wel niet zo'n groot publiek, maar ik was super zenuwachtig.
Samen met Hailey liep ik het huis van mijn tante uit. Mijn tante had al een aantal jaar een camping in Zuid-Frankrijk. Jules en ik kwamen er al sinds we klein waren. Dit jaar was het eerste jaar dat we op de camping mochten werken. Omdat we nu zeventien zijn. Jules en ik zijn een twee-eiige tweeling. Alleen lijken we totaal niet op elkaar. Jules heeft bruin haar, ik blond en Jules heeft blauwe ogen en ik lichtbruin. Altijd als ik iets samen ga doen met Jules denken mensen dat hij mijn vriendje is. Heel handig als we een aanbidster van Jules, hij heeft er nogal veel, moeten afschudden. Dan doen we gewoon alsof ik zijn vriendin ben en houden we heel klef elkaars hand vast.
"Jules!" gilt Hailey naast me.
Jules staat te wachten bij het tuinhekje, de ingang naar de camping. Hij heeft een gitaar in zijn hand en hij kijkt ons lachend aan. Hailey sprintte naar hem toe en gaf hem een high five waarbij hun handen even in elkaar verstrengeld bleven. Ik zag dat Hailey een blos op haar wangen kreeg en Jules stond schaapachtig te lachen. Gosh, ik moest die twee echt snel koppelen.
Jules aaide over mijn hoofd waarbij hij mij haar door de war streek.
"Ben je er klaar voor Soof?" vroeg hij.
Ik knikte een beetje twijfelend.
Jules lachte en hield het hekje voor ons open.

Toen we aankwamen brandde het vuur al. Ik zag al een aantal jongeren zitten en ik herkende Vera, een meisje dat net aangekomen was.
Ik ging tussen Jules en Hailey inzitten. Hailey begon een verhaal over alle dingen die ze zou kopen als ze een miljoen won, Hailey is gek op mooie, dure dingen. Ik luisterde niet echt. Ik keek naar de mensen die aan kwamen lopen en voelde telkens een steek van teleurstelling dat hij er niet bij zat.
Toen ongeveer iedereen zat, de kring om het kampvuur was bijna vol, werd mijn aandacht getrokken door twee figuren die aan kwamen lopen. Ik draaide mijn hoofd en mijn maag maakte een sprongetje van geluk toen ik zag wie het waren. Snel draaide ik mijn hoofd toen de rechter jongen zoekend rondkeek. Ik staarde naar het vuur en gaf lachend antwoorden op Hailey's vragen.
De jongens gingen tegenover ons zitten en begonnen een gesprek met Vera. Ik voelde een steek van jaloezie.
Ze waren allebei knap, op hun eigen manier. De ene jongen had zwart haar en, voor zover ik kon zien, blauwe ogen. Zijn gezicht was hoekig en zelfs onder zijn trui kon ik zijn spieren zien zitten.
De andere jongen had bruin haar en bruine ogen. Dat wist ik zeker want ik was een paar dagen geleden tegen hem opgebotst. Zijn ogen waren mooi maar dof. Als hij lachte deden zijn ogen niet mee. Onder zijn ogen zaten wallen maar ondanks dat was hij ongelofelijk knap. Ik betrapte mezelf erop dat ik zat te staren.
Jules stootte me aan.
"Iedereen is er" zei hij.
Ik stond op en schraapte mijn keel. Iedereen keek mijn kant op en ik deed het praatje wat ik geoefend had.
Toen ik klaar was ging ik weer zitten. Jules sloeg de eerste akkoorden aan en ik vergat de wereld om me heen eventjes.
Toen begon ik te zingen.

***

Eerste hoofdstukje uit Sophie. Do you like it??

Reageer (5)

  • Semantiek

    dat koppelen deden mijn moeder en haar neef vroeger ook altijd, zo lollig

    1 decennium geleden
  • Semantiek

    supah!

    1 decennium geleden
  • Dinnetje

    OMGOMG zij is ook op hem- nu ben ik degene die een steek van jarloersheid krijg, het is gewoon niet eerlijk!
    Hahahah een tweeling, geniaal en dat koppelen is denk ik wel een goed idee!

    Snel verder lezen(flower)

    1 decennium geleden
  • Alissaatje

    of cors, anders zou ik het niet lezen(A)

    Blij dat je weer terug bent(flower)

    1 decennium geleden
  • emhavee

    Hell Yeah I Like It (: <33

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen