Foto bij W38

Over drie hoofdstukjes wordt de titel wat meer van toepassing...
Wat verwachten jullie daarvan?

“Goed gedaan allemaal”, zei Griffin tot de winnaars, en ze stuurde de Trix naar de nablijfdimensie. “Maar jullie waren nog niet ontsnapt, als ik me niet vergis.” Plots stonden en zaten de Winx en de specialisten terug allemaal hoe en waar ze stonden voor de Trix kwamen.
“Nee, maak me los!”, riep Stella kwaad.
“Je weet best dat je daarnet enkel vrij was vanwege de Trix”, zei Griffin onverbiddelijk, en wandelde weg. De jongens en meisjes konden niet anders dan verder gaan met hun ontsnappingspogingen. Stella slaagde erin zich te bevrijden van haar touwen, en Riven en Musa wisten te ontsnappen tegen de tijd dat Griffin terugkwam met het avondmaal. Flora zat echter nog steeds gekneveld op de grond, en had tranen in haar ogen. De touwen deden intussen echt pijn aan haar polsen.
“Juffrouw Griffin, alstublieft, mijn handen en polsen doen zo’n pijn”, smeekte ze, toen Griffin het avondmaal kwam brengen. Griffin bekeek Flora’s polsen, en schrok toen ze merkte dat diens handen paars zagen. De touwen hadden de bloedtoevoer afgesneden. Ze toverde de touwen onmiddellijk los.
“Beter?”, vroeg ze. Flora knikte dankbaar. “Eet dan maar rustig even zo, maar ik maak je straks weer vast”, zei Griffin. “Natuurlijk niet zo dat je bloed wordt afgesneden.”
“Oké dan”, zuchtte Flora.
“Maar Flora, je huid is helemaal geschaafd”, schrok Helia. Flora en Griffin keken naar Flora’s polsen.
“Musa, kom eens”, riep Griffin. Musa kwam de cel binnen.
“Wat is er?”, vroeg ze. Griffin wees naar Flora’s polsen.
“Kan jij daar iets aan doen? Ik heb helaas te veel zwarte magie daarvoor, en Flora heeft momenteel geen magie. Jij bent hier nu de enige fee met magie.”
“Ik zal mijn best doen”, knikte Musa. Niet veel later zagen Flora’s handen en polsen er weer min of meer normaal uit. Opgelucht bedankte Flora Musa, die de cel weer uit liep.
“Ik maak je straks weer vast. Maak je voeten nog niet los, en doe ook niets om Helia te helpen uit de cel te ontsnappen”, waarschuwde Griffin, en bracht de anderen hun maaltijd.
“Laat ons gaan. U kunt ons hier niet vasthouden. U mag ons niet zomaar opsluiten, daar heeft u het recht niet toe”, zei Stella kwaad.
“Stella, doe geen moeite, wind je niet zo op. Het hoort gewoon bij de cursus”, zei Bloom.
“Riven en Musa zijn al wel vrij. Het is niet eerlijk!”, zei Stella.
“Riven en Musa hebben zichzelf bevrijdt, net zoals we allemaal moeten doen”, zei Layla.
“Stella, lieverd, laat ons nu gewoon proberen ontsnappen”, suste Brandon.
“Griffin vindt dit gewoon leuk, ons opsluiten en laten afzien”, hield Stella vol.
“Griffin is niet onmenselijk, Stella. Ze laat ons niet meer afzien dan nodig. Ze heeft me immers geholpen”, zei Flora.
“Om je straks terug vast te binden zeker”, gromde Stella.
“Het is de bedoeling dat we hier uit leren”, zei Flora. “Faragonda had ons al gewaarschuwd dat de cursussen best zwaar konden worden.” Stella ging kwaad in een hoekje van de cel zitten.

Reageer (5)

  • droplolly

    oude stella leuk verder


    kudo!!

    1 decennium geleden
  • Padme

    Steela, Stella, Stella toch, wees nou niet zo kwaad.

    snel verder

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Zo kennen we Stella weer

    1 decennium geleden
  • Smal

    :) snel verder x

    1 decennium geleden
  • Allysae

    typisch stella
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen