W36
“Kom er gezellig bij, meisjes”, glimlachte Faragonda, toen de meisjes vrijdagavond de lerarenrefter in wandelden. Ze hadden net een weekje rust achter de rug. De Winx gingen zitten, en keken toch wel wat verbaasd omdat hun eten en drinken al klaar stonden. Meestal moesten ze dat zelf nemen.
“Waar hebben we dat aan te danken?”, vroeg Stella lachend.
“Ach, gewoon, ik dacht wel dat jullie snel zouden komen”, deed Faragonda luchtig.
“Dank u, Faragonda”, zeiden Layla en Tecna beleefd. Stella daarentegen viel meteen aan op het eten. Geen van de meisjes merkte dat er een vreemd smaakje aan hun eten zat, maar een uurtje later, toen ze weer gezellig bij elkaar in hun living zaten, werden ze plots doodmoe en vielen in slaap.
De volgende ochtend was niet bepaald een pretje. Toen ze ontwaakten zaten ze allemaal gekneveld per twee in een cel in de kerkers van Wolkentoren. Elke Winx deelde de cel met haar specialist. Voor Layla had Faragonda Roxy als gezelschap aangewezen.
“Hé, wat is dit? Maak me los!”, schreeuwde Stella kwaad toen ze wakker werd.
“Kalm Stella”, suste Brandon. “Met geschreeuw los je niets op.” Stella was echter niet de enige die verbaasd was. Enkel Roxy was op de hoogte van wat er aan de hand was. Plots merkte Bloom dat er een briefje aan de deur hing. Ze deed er een paar minuten over om de deur te bereiken zodat ze het kon lezen.
‘Als je ontsnapt bent, ga dan naar Griffins kantoor. Faragonda’
“Het is een opdracht van Faragonda, en waarschijnlijk ook Saladin”, zei Bloom tegen Sky. “Hé allemaal”, riep ze. “Horen jullie me?”
“Ik hoor je Bloom”, klonk Flora’s stem, niet veel later gevolgd door dezelfde boodschap van Tecna, Musa en Layla.
“Bloom, wat is er?”, riep Stella.
“Dit is een opdracht van Faragonda. We moeten zien te ontsnappen”, riep Bloom.
“Dat klopt”, riep Roxy.
“Roxy, ben jij dat?”, vroeg Tecna verbaasd.
“Ja. Faragonda heeft me gevraagd mee te doen”, zei ze. Lachend vervolgde ze: “Ze zei dat jullie me al teveel geleerd hebben, en dat ik te slim ben voor een eerstejaars. Dus ik kon gerust een dagje school missen.” De Winx lachten even.
Reageer (7)
lol
1 decennium geledensnel verder is heel leuk
1 decennium geledensnel verder is heel leuk
1 decennium geledenGevecht mer de trix?
1 decennium geledenSnel verder
pleace nog een stukje??
1 decennium geleden