Foto bij XIV

Chiara Standle:

De avond vliegt voorbij, en voordat ik het weet is het alweer zo laat dat de Astronomie les zo zal gaan beginnen.
Samen met mijn vriendinnen haast ik me naar de astronomie toren om niet te laat te komen. Als we aankomen is zo ongeveer de hele klas er al. Ik kijk de hele klas rond, maar hoe vaak ik ook kijk, Peter en zijn vrienden zijn niet te bekennen.
"Mevrouw Standle? Ben jij ook bij de les? Dan gaan we beginnen." Ik kijk snel naar de lerares en knik. "Mooi. Vandaag gaan we beginnen met een overzicht maken van alle sterrenbeelden en sterren daaromheen. Ik ga ervan uit dat iedereen weet welk sterrenbeeld er bij 8 september, vandaag dus, hoort, dus wie wil het zeggen?" Ik zucht.
"Ah, mevrouw Standle. Welk sterrenbeeld hoort er bij 8 september?" Ik zucht nog een keer. Ze behandeld ons echt nog steeds als kleuters, net als in ons eerste jaar. "Een maagd, natuurlijk." zeg ik ongeïnteresseerd.
"Mevrouw Standle! Als ik nog één ongeïnteresseerd antwoord krijg, een zucht hoor of een afwezige blik bij u zie, kan je je melden bij uw afdelingshoofd!" Verontwaardigd kijk ik haar aan. "Wat?! Dat ik moe ben, is toch niet erg? Ik ben tenminste aanwezig! James en zijn vríendjes zíjn er niet eens!"
De groep om me heen begon opeens opgewonden te fluisteren. "Mevrouw Standle, als jij hier meer van weet, wil ik dat je dit aan mij meldt!" Ik haal mijn schouders op en leun tegen de balustrade aan de rand van de astronomie toren en kijk over het terrein.
Ik draai me om en wenk de lerares. "Wil je meer weten?" vraag ik geheimzinnig. Ze knikt. "Kijk dan maar daar!" Ik wijs naar drie gedaantes die van het kasteel weglopen, richting de Beukwilg.
Dan doet ze iets, wat ik niet verwacht had.
"Meneer Potter, Zwarts en Pippeling, kom onmiddellijk naar mijn les! En als Lupos niet bij jullie is, waar is hij dan?" zegt ze met versterkte stem. Ik sla mijn handen over mijn oren en ren weg van de balustrade om aan de herrie te ontkomen.
Als ze klaar is met praten kom ik nieuwsgierig naast haar staan om te kijken wat ze doen. De vier personen kijken even achterom, maar benen dan weer verder. Na een paar stille seconden zijn ze opeens weg, terwijl ze net nog naast de boom stonden.
"Oké, leerlingen, jullie weet wat jullie te doen staat, ik zie jullie de volgende les."
Verbouwereerd en beduusd stromen de leerlingen de toren uit en samen met mijn vriendinnen loop ik terug naar de Huffelpuf leerlingenkamer. Zodra we in de slaapzaal aankomen begin ik met omkleden en binnen vijf minuten val ik in slaap.


Reageer (9)

  • Lusk

    balen en als ze peter leuk vind moest ze dat niet zeggen

    1 decennium geleden
  • SuperrrLouis

    lekker aardiug....

    1 decennium geleden
  • Lpayno

    VERRADER! O.O

    (krul)

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    huh???
    dat was niet zo handig om te doen, chiara xD

    1 decennium geleden
  • Jiles

    Oei, hahah dat was niet zo slim! ^^
    Of nou ja dat is niet zo leuk voor Remus, Sirius, James en Peter.
    Snel verder!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen