Foto bij The beginning of a new start.

Het is de eerste schooldag voor de vriendinnen op de HogeSchool.
Ze moeten er om half 12 zijn voor de kennismaking.

‘Eva wordt nou eens wakker, het is al 11uur!’
Anna probeert Eva wakker te maken, die weer zoals gewoonlijk té laat haar bed uitgaat.
‘Had je gisteravond maar niet zo laat bij Mark moeten blijven! Opschieten nu we moeten om half 12 op school zijn.’
‘Jaa dat is haar eigen schuld dan maar, wij gaan over 5 minuten.’ zei Macy,
‘Ja zeures, ik kom al hoor! Tszz’ zei Eva.


De 4 meiden kennen elkaar al 5 jaar. Ze kwamen bij elkaar in de klas op de middelbare school. Het klikte gelijk al, ook al verschillen de meiden ontzettend van elkaar.
Nadia is de rustigste van de 4, zij houdt zich graag op de achtergrond en houdt absoluut niet van ruzies. Dat terwijl Anna juist gauw boos is en gauw overal op in gaat.
Dit zorgde er misschien juist voor dat ze elkaar zo goed opvulden.

‘Wat gaan jullie doen als we weer thuis zijn van de kennismaking?’ vroeg Macy aan de rest.
‘Ik ga denk ik even langs Mark en verder niet zoveel.’ zei Eva.

Eva heeft al 1,5 jaar met Mark. Mark gaat ook naar HogeSchool alleen volgt hij wat anders dan de 4meiden, maar ze zien elkaar geregeld.
‘Zullen we anders gewoon gezellig een filmpje huren en die op de bank gaan kijken?’ vroeg Nadia.
‘Ja dat doen we! Ik haal er wel eventjes 1, een huilfilm? (: ‘zei Anna.
‘Jaaa doen!’ zeiden Macy & Nadia.
‘Ik kom dan wat later, maar dan kijk ik ook gewoon mee hoor.’ antwoordde Eva.
‘Nee joh, wij wachten wel totdat je er weer bent. Hoe laat kom je weer denk je?’ zei Macy
‘Ik denk rond half 4.‘
‘Ow okee, dan wachten we tot half 4.’
‘Mooi!’
‘Jaa meiden hup nu opschieten, anders komen we écht nog te laat op school op onze eerste dag!’ riep Anna, die ondertussen al beneden stond.
‘Ja we komen’ riep Nadia terug.


De meiden kwamen net op tijd op school en gingen samen naar huis, zonder Eva die gelijk naar Mark toe ging.
Het was alweer half 4 en Eva was nog niet thuis…
‘Ik zal haar wel even smsen dat ze moet opschieten anders zijn we veel te laten met eten.’ zei Nadia tegen Anna & Macy.
Nadia smste Eva dat ze naar huis moest toekomen, maar ze reageerde niet…
Het was al drie kwartier later & Eva had nog steeds niks van zich laten horen.
‘Ja, laat nu ook maar zitten hoor. Nu heb ik geen eens zin meer om die film te gaan kijken. Ze heeft ons weer lekker laten stikken hoor.’ zei Anna boos.
‘Rustig nou Ann, misschien is ze de tijd gewoon vergeten?’ zei Nadia.
‘Laten wij maar vast het eten klaarmaken, anders is dat ook nog niet op tijd klaar. En ik heb écht trek!’ zei Macy.
‘Jaa wat willen jullie eten?’
‘Zullen we gewoon spaghetti klaarmaken met wat vlees ofz?’ zei Anna.
‘Jaa doen we, lekker makkelijk & lekker!’ zei Macy toch iets lachend.


Het was alweer 5uur.
De meiden hadden net de tafel gedekt, toen de achterdeur openging..

Reageer (3)

  • Willisa

    Jolandeee, ga je nog verder? ^^

    1 decennium geleden
  • XStayWithMeX

    Jaaa vind je het verhaal leuk? (:
    of beetje saai?xd.
    Kga zo gauw mogelijk verder als ik tijd heb haha!;p
    begin nu gelijk;a haha!

    1 decennium geleden
  • Willisa

    Go further! ^^ /of hoe je dat schrijft. hahaha

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen