Olette stond buiten met een vrouw te praten. 'Sorry, ik begrijp u niet.' De vrouw zei wat en liep weg. 'Juist...' Draco en Blaise liepen naar Olette toe. 'Wat zei ze?' Vroeg Blaise. 'Ik heb geen idee. Ze brabbelde wat in een andere taal en liep weg.' Draco en Blaise schoten in de lach. 'Dat maak je ook niet elke dag mee.' Olette hield haar schouders op. 'Dus waar gaan we nu naartoe?' 'We wilden je nog iets laten zien.' Zei Blaise. 'Wat dan wel?' Draco en Blaise pakte Olette bij de armen vast. 'We gaan een winkel in die je vast leuk vindt.' Ze trokken haar een paar straten mee tot ze bij een boekenwinkel kwamen. 'We hebben gehoord dat je hier ook een boek kunt vinden over de Weeping Angels en misschien wil je die wel in je koffer.' Olette gaf ze allebei tegelijk een knuffel. 'Ow jullie zijn echt schatten!' 'Krijg. Geen. Lucht.' Hijgde Blaise. Olette liet ze los. 'Sorry maar ik ben zo blij!' Ze rende boekenwinkel in en was voor ze het wist al op de bovenste verdieping. Ze keek wat rond tot ze een man zag die overduidelijk hier werkte. 'Pardon, menneer?' Hij draaide zich om. 'Ik ben opzoek naar een boek over Weeping Angels.' De man werd een beetje bleek maar knikte toch. Olette volgde hem tot hij stopte. 'Dit is de boek die u zoekt. Zoekt u nog meer boeken?' Ze pakte het boek. 'Dank u, en ik heb het boek die ik zocht. Zou ik hem mogen kopen?' De mak pakte het boek uit haar hand en liep naar de balie. 'Juist...' 'Daar ben je!' Riep Draco. Je stond eerst voor ons, ons te wurgen en toen was je weer weg! Wat je weer eens...' Ze schoot in de lach. 'Nee, ik was erg enthousiast net als Blaise net.' Blaise werd rood. 'Ik had dorst!' Olette schudde lachend haar hoofd en liep naar de balie. '5 Galjoenen alstublieft.' Ze betaalde hem en bedankte voor het boek. 'Maar ik zou ze maar niet zoeken, het zijn gevaarlijke wezens.' Olette knikte. 'Dat weet ik, we zijn er een paar dagen geleden door aangevallen.' Hij keek haar verbaasd aan. 'Over zulke dingen moet je grapjes maken meisje.' 'Dat doe ik ook niet. Kijk maar.' Ze liet de wond op haar been en arm zien en de man ging achteruit. 'Hoe..?' 'Héél erg bedankt voor uw hulp en een fijne dan nog menneer!' Riep ze. Ze trok Draco en Blaise mee de winkel uit.

Ze waren weer in Blaise's huis en Olette was gelukkig nog steeds vrolijk. 'Hadden jullie zijn gezicht gezien!' Lachte ze. 'Geef mij dat boek eens!' Ze Blaise die het boek uit haar handen trok. 'Blaihaise!' Ze rende Blaise achterna en Draco rende haar achterna. 'Blaise geef haar het boek, Olette wurg Blaise niet!' Riep hij achter hun. 'Er zitten geen plaatjes in!' Zeurde Blaise. Olette pakte hem bij de kraag van zijn jas vast. 'Natuurlijk niet dombo! Een plaatje of iets zoiets van een Angel wordt een Angel! Let je eigenlijk wel op?' Ze pakt het boek uit zijn handen en liep de keuken in. 'Blijkbaar niet.' Zei Blaise verward. Draco liep ook de keuken in en Blaise werd verward achtergelaten. 'Hebben jullie het leuk gehad?' Vroeg mevrouw Zabini. Draco en Olette knikten. 'Ik heb een boek gekocht over de Angels! Erg handig, ik wil meer over die wezens teweten komen.' 'Willen jullie wat pompoensap?' Ze knikten en mevrouw Zabini draaide zich om. Olette verdween opeens weer maar kwam voor mevrouw Zabini zich opnieuw omdraaide weer terug. 'Hier is jullie sap. Ik ga wel alvast je koffers inpakken.' Olette's vrolijkheid verminderde. 'Dat hoeft niet, ik heb het vanochtend allemaal al gedaan.' Mevrouw Zsbini knikte. 'Waar is Blaise eigenlijk?' Olette grinnikte. 'Ik denk nog op de gang.' Mevrouw Zabini liep de keuken uit. 'Je was net weer weg!' Zei Draco. 'Ow... Het goede nieuws is dat ik terug ben, toch?' Draco knikte. 'Mooi.' Ze gaf een zucht. 'Straks speelt pap weer ezeltje vloek met mij als ezel. En gaat mam weer plezier maken met Bellatrix. En je snapt wel wat dat als gevolgen geeft...' Draco knikte. 'Waarom moet je eigenlijk terug?' Ze hield haar schouders op. 'En wat is ezeltje vloek?' 'Er is dus een persoon -in mijn vaders geval mij- En die moet als een bezetenen wegvluchten. De ander of anderen moeten achter die persoon aan en moet hem of haar vervloeken. De eerste die de "ezel" raakt heeft gewonnen. Het is gebazeerd op het dreuzelspel ezeltje prikje.' Draco maakte een kokhalsend gabaar. 'Dreuzelspellen zijn stom.' Olette knikte. 'Soms vind ik dat ook, vooral als mijn vader een variatie ervan heeft bedacht.' Mevrouw Zabini kwam de keuken in met Blaise. 'Wat gaan jullie nog meer doen? Het is nog lang geen etenstijd.' Blaise stak zijn hand op. 'Lieverd, dit is geen school.' Draco en Olette grinnikten. 'Sorry, komt door Sneep. Ik dacht eraan om voor de laatste keer een sneeuwballen gevecht tedoen.' Draco stond meteen op. 'Doen we!' Olette bleef nog twijfelend zitten maar stond ook op. 'Maar dit keer niet 2 tegen 1, dat was oneerlijk.' Ze knikten. 'Je krijgt een kwartier om een fort te maken. En die gaat... nu in!' Blaise rende de keuken uit. 'Ow!' Olette volgde hem en Draco dronk snel zijn pompoensap op voor hij ook naar buiten ging.

Reageer (3)

  • Oblivisci

    Leuk!

    1 decennium geleden
  • Mathiii

    Moest ik Olette zijn ik zou getraumatiseerd zijn!!!
    Zo erg, 'ezelt je vloek' !!!
    Ik hoop dat ze veilig en wel weer op school komt na de vakantie!!!
    Owja op je vorige vraag van 20 abo's en 2 hoofstukken per dag - GRAAG!!!!!
    Maar aangezien ik al abo ben ... -aan iedereen een oproep: lees je deze story???
    (antwoord ja) wordt abo!!! (antwoord nee) wordt zowiezo abo!!!!! -
    Snel verder!!! X x x

    1 decennium geleden
  • Smesty

    Hahahahah
    Wat een kut vader!!!
    Love it!!
    Snel verder!!
    X.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen