Mel was samen met James en Nathalie naar het huis van Zack en Josh

It's hard to get over it
"Kom binnen." biedt hij ons aan. "Dit zijn Melissa en Nathalie." stelt James ons voor aan Zack en Josh terwijl hij ons aanwijst. "Dit zijn Josh en Zack." stelt hij hen aan ons voor. "Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?" vraagt Josh geïnteresseerd. "Internet, eerst leerde ik Melissa kennen en..." James wordt onderbroken. "Dus door haar is Deb weg." zegt Zack waardoor ik opnieuw een enorm schuldgevoel krijg. "Ik kan je niet genoeg bedanken." gaat hij vrolijk door en geeft me een knuffel. Nathalie en ik bekijken hem onbegrijpend. "Ze maakten de laatste tijd wel erg vaak ruzie. James deed meer zijnb beklag dan te zingen en trok repetities altijd zolang mogelijk. Als hij dan al eens thuis was zat hij te chatten met jou. Dat heeft hij meer dan 1 keer vertelt. Wij vonden het goed dat hij in plaats van ruzie te maken met jou chatte. Deb dacht er anders over." vertelt Zack. Ineens gaat James weg, naar de tuin, zonder iets te' zeggen. Nathalie en ik kijken vragend naar Zack en Josh. "Het ligt wat gevoelig. Hij komt er wel over." stelt Josh ons gerust. "Zal ik eens naar hem toegaan?" vraag ik. "Je kan proberen, maar het is op eigen risico. Het zou wel eens kunnen dat hij je neus afbijt." antwoordt Zack. "Dat risico neem ik er wel bij."

"Ga weg." wordt er meteen gezegd als ik een voet in de tuin zet. Zonder een woord te zeggen blijf ik staan. James zit in het midden van de tuin op het gras. "Ga gewoon weg" dringt hij aan maar ik blijf koppig staan. "Waarom ga je niet gewoon weg!? Je weet dat ik het niet verdraag als jullie me komen lastigvallen wanneer ik chagrijnig ben!" roept hij boos. Na dat gezegd te hebben draait hij zich om. Boosheid, verwarring en verdriet passeren zijn ogen. "Het spijt me" zegt hij terwijl ik naar hem toe stap. "Het geeft niet" Ik ga voor hem zitten en speel wat met het gras. "Je hield van haar, is het niet?" Hij knikt. "De laatste maanden verliep onze relatie niet van een leien dakje. Ik dacht dat de tour misschien wel goed was om onze relatie te redden. Toen we terug kwamen van tour bleek dat ze alles wat met jou te maken had verwijderd had van de computer. Toen ik haar vroeg waarom ze dat gedaan had ontplofte de bom. Ze heeft me verweten, haar koffers gepakt en is vertrokken. "Laat ze maar hier komen wonen, ik heb plaats gemaakt voor haar. Rock hard f*ck safe en laat me vooral NIET weten welke toekomstplannen er zijn riep ze nog en toen was ze weg." Het wenen staat hem nader dan het lachen en van hem zo te zien krijg ik het ook moeilijk. In situaties als deze ben ik helemaal niet goed dus geef ik hem onhandig een knuffel. Even later hoor ik hem snikken.

De weken zijn voorbij gevlogen. Go Audio heeft ons meegenomen naar de mooiste plekjes van Londen en maakte 100% deel uit van onze vakantie. Ik denk dat James nu stilaan over Deb begint te komen en dat mijn zus verliefd is op Andy. We zitten ondertussen alweer op de trein naar België en vervel ons. Met Go Audio viel er altijd iets te beleven maar nu is het maar saai.

Thuis aangekomen stuur ik meteen een mailtje naar James om te zeggen dat we goed zijn aangekomen. Dat haden we al afgesproken op het peron. Ik begin één voor éénde mails te lezen die ik de afgelopen 3 weken gekregen heb. De laatste mail staat me niet aan, hij is van Deb McCane. Het kan niet anders dan dat het een mail is van het ex-lief van James.

'Hey, hoe gaat het? Hoe waren je 3 weken Londen? Of misschien zeg ik beter je 3 weken James? Maar denk maar niet dat James van je houdt hoor. Zelfs als hij 'ik hou van je' zegt, dan liegt hij. Zijn enige eeuwigdurende liefde is die voor muziek en voor mij. Of dacht je soms dat hij al over mij was dankzij jou? Nee hoor, je hebt het mis.
Ik hoop dat je beseft dat als er ooit liefde zou zijn tussen jullie dat die dan niet zal blijven duren. Waarom?
1. Jullie wonen te ver van elkaar
2. jou ziet hij amper, mij minstens 1 keer per week
3. hij zal altijd van mij blijven houden
Moet je nog redenen hebben of zijn dit er genoeg? Laat maar iets weten als je er nog wil.
Het was fijn je te kunnen mailen.
Vriendelijke groeten van je beste vriendin, Deb
PS: geen contact meer met James of ik kom naar je toe'

Verslagen zit ik aan mijn pc. Ze weet dat we 3 weken Londen gezien hebben, ze weet dat we 3 weken bij Go Audio geweest zijn, ze weet dat James nog van haar hout en ze wil alle contact tussen hem en mij verbreken. Op msn begint James tegen me te praten. Ik besluit hem te vertellen dat ik geen contact meer mag hebben en amper een minuut later is hij offline. Ik denk dat hij begrepen heeft dat Deb de schuldige hiervan is.

Enkele dagen later praat James opnieuw tegen me:
JAMES: hey, ik heb klacht ingediend bij de politie, ze hebben haar opgepakt en ze wordt daarna in een instelling gestoken, ze heft blijkbaar nog zaken gedaan buiten ons stalken en bedreigen
MEL: godzijdank, ik was bang. James, ik moet je nog iets vragen maar beloof me dat je niet boos wordt en eerlijk bent
JAMES: ik beloof het, ik denk trouwens dat ik weet wat jij wil weten en het antwoord is: nee, niet meer, sinds jullie hier waren ben ik tot hebt besef gekomen dat zij niet het meisje was die ik nodig heb.
MEL: je kan gedachten lezen. Dat is al de 2e keer dat je iets weet wat ik nog niet getypt heb :P
JAMES: ik ben gewoon goed :P wanneer kom je terug?
MEL: ik weet het niet, het hangt af van mijn vakantie, misschien doe ik wel eens een citytrip
JAMES: ik hoop dat jullie snel nog eens langskomen want we missen jullie
MEL: wij missen jullie ook
JAMES: ik moet gaan, tot nog eens x
MEL: oké, x, tot gauw

Reageer (1)

  • VampireMouse

    weetje:O??

    JIJ!!!!!!MOETECHT SERIUES VERDER GAAN MET DEZE SERIE!! HIJS GENIAAL :D ZO NU GA IK SPECIAAL VOOR JOU 18 EN 19 DR OP ZETTEN :D!!!

    xxxxxxxxxXXXXXXXX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen