Je bent Melisa, een meisje van 23 jaar. Je grote droom is naar Londen te kunnen gaan. Maar daar heb je natuurlijk geld voor nodig en dat heb je niet want je vindt maar geen werk.

Je hebt nog een broer van 21 en een zus van 19

We are going tooooooo.....
"Hello, I'm searching for someone to talk with. I'm Melissa, 23 years old. I'm from Belgium. Anyone who wants to talk? Greets Melissa" typ ik op een chatsite. Ik zoek iemand om mee te praten. Ik heb het op zo'n site gezet waar alleen Engelstaligen op komen. Op die manier oefen ik mijn Engels een beetje want daar heb ik veel moeite mee, net zoals met werk zoeken.

Ik start msn op en begin wat met vrienden te praten. Even later ga ik kijken op die site om te zien of er al iemand geantwoord heeft. Er zijn al 3 reacties op. Ik besluit dan maar aan de eerste reactie eens te beginnen. Het is een jongen van 20 jaar. Hij woont in Engeland. Na wel een uur praten gaat hij van internet. Ik besluit dan maar de tweede reactie te lezen en ook daar praat ik wel even mee. Het is een meisje van 25 jaar. Maar ook zij moet al snel weg want ze moet werken. Dat was nu echt wat ik moest weten, 'in your face' denk ik bij mezelf. Dan maar die derde eens proberen. Ik lees even wat die persoon te vertellen. 'Hey, I'm James. I'm 24 years old and I live in London. I'm waiting for an answer.' Laat ik het maar eens proberen.

(ik ga nu alles in het Nederlands typen, dat is makkelijker :P) 'Hey, hoe gaat het? Met mij gaat alles goed hoor. Wat doe jij zoal in je vrije tijd? Ga je werken of volg je een opleiding aan een school? Ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd maar vind maar geen werk . xxx' Nu maar wachten op een antwoord. "Melissa, mag ik de computer even? Ik moet nog een werk maken voor school maken." vraagt mijn zus. "Oké" zeg ik toch een beetje teleurgesteld. Ik ga dan maar tv kijken maar ook daar is niet veel aan. "Ik ga wandelen, ik heb toch niets te doen." besluit ik maar.

Als ik terug ben van het wandelen heeft mijn zus haar werk al beëindigd en kan ik terug aan de computer. Ik ga eens kijken of die jongen al een reactie heeft teruggeschreven en ja hoor. “Hey, spijtig dat je nju niet online bent want ik had graag wat met je gesproken zodat we elkaar wat beter leren kennen. Met mij gaat alles goed. Ik studeer al een aantal jaar niet meer en speel in een band. Ik vind het wel rot voor je dat je geen job kan vinden. Je mag anders naar London komen en voor ons komen werken :P. x James” lees ik. Wow, ik ben onder de indruk. Stel je voor dat hij bekend is in Engeland dan ben ik gewoon aan het chatten met een beroemdheid :O. Ik schrijf nog vlug een antwoord terug en ga slapen.

“Hey Melissa, hopelijk heb je goed geslapen. Kom je vandaag online? Onze band heet Go Audio. Misschien heb je er al eens van gehoord. Deze namiddag hebben we een interview en binnenkort vertrekken we op tour door Engeland. Op tour gaan is wel leuk vind ik, het is een heel leuke ervaring. Het nadeel is dat je een lange tijd je familie en vrienden niet ziet en af en toe maar op de computer kan of hen bellen. Wie weet komen we ooit naar België als we wereldberoemd zijn. Dan komen we je opzoeken. X” staat er in een nieuw bericht de volgende ochtend. “Hier ben ik dan :P Ik wou dat ik ook zoiets leuks te vertellen had maar mijn leventje is maar saai. Ik heb nog nooit van je band gehoord maar ik ga straks op youtube liedjes zoeken. Ik kijk nu al uit naar jullie komst. X” stuur ik terug en zoek daarna liedjes op.

We zijn een maand verder en James en ik praten nog steeds bijna elke dag met elkaar. Net zoals ik dagelijks naar hun muziek luister. Met die jongen en het meisje van de eerste twee reacties praat ik bijna niet meer. Volgende week vertrekt James op t our en zal hij me nog zeer weinig of niet spreken voor de komende 2 maanden. We hebben ondertussen e-mailadressen uitgewisseld waardoor we nu steeds op msn zitten en daar lange gesprekken voeren in plaats van die berichtjes altijd te sturen op die ene site.
“Ik ga je ongelofelijk missen in die 2 maanden.” Typ ik wanneer hij online komt. “Ik ga je ook missen maar die 2 maanden zijn voorbij voor je het weet.” Antwoordt hij terug. “Ik hoop dat je gelijk hebt ” reageer ik. “Natuurlijk, maar ik moet gaan, cya x” amper enkele seconden later is hij weg… voor 2 maanden.

Drie maanden later en ik heb niets van hem gehoord. Hoe kan dat nou? “Hey James, ik vroeg me af waarom je de laatste maand nog niet online kwam. Heb ik de laatste keer iets verkeerd gezegd? Antwoord alsjeblieft snel terug. X Mel” stuur ik hem na lang twijfelen in een mail. Maar ook na een week heb ik nog steeds geen antwoord. Ik blijf hem sturen in de hoop dat hij ooit toch eens terugstuurt maar die hoop is valse hoop.

‘James Matthews heeft niet langer een vriendin
Go Audio frontman James Matthews heeft geen vriendin meer. Dit zou te wijten zijnaan het feit dat James het voortdurend over een meisje had. Zijn vriendin was het beu en heeft hem verlaten. “Ze heeft iemand laten naar het huis komen om alles van het meisje te laten verwijderen op de computer.” Zegt een insider. Het zou namelijk gaan over een meisje die hij via een chatsicte heeft leren kennen. “We zijn gewoon vrienden. We vertellen elkaar veel maar van liefde is er gen sprake. “ luidt het bij Matthews zelf. Dit wordt ongetwijfeld nog vervolgt.” Lees ik in een Engels roddelblad wanneer ik even blijf staan aan een klein krantenwinkeltje. Ik lig aan de oorzaak dat zijn relatie is stuk gelopen? Bedenk ik wanner ik het artikel heb gelezen. Bij dat besef voel ik me opeens ongelofelijk schuldig.

Reageer (1)

  • VampireMouse

    lieverde deze is het zelfde al 1 :O
    klopt nie helemaal lijkt mij??
    Xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen