Lets spend tonight on top of the world 6
Martin en Luna zijn aan het babbelen over Luna haar broer
I have a plan
"Weet je waar je broer woont? Als je het adres hebt kunnen we er naartoe rijden als je dat wil." zegt Martin opgewekt na een tijdje stilte. "Nee, ik heb geen adres, zijn vriendin wil niet dat ik op bezoek kom. We zijn net kat en hond." leg ik hem uit. "Zal ik hem eens bellen? Het zal wel goed komen, geloof me." Een lachje verschijnt op mijn gezicht.
Even later is Martin aan het bellen met Jonas, mijn broer. "Zo, dat is geregeld. Ik ga morgen langs bij hem en geloof me, ik kom terug MET je broer en ZONDER zijn vriendin." Blij vlieg ik Martin rond de nek. "Ga nu maar snel naar huis, het begint al te schemeren en je ouders zullen ongerust worden." Ik knik en samen lopen we naar mijn huis. Hij loopt mee tot de voordeur. Daar geef ik hem nog een knuffel en loop dan naar binnen.
"En waar kom jij zo laat nog van? Morgen is het school." zegt mijn moeder streng. "Het is nog maar 10 uur en ik moet maar tegen de middag naar school dus tijd genoeg om uit te slapen." Ik ga snel naar mijn kamer voor mijn moeder opnieuw begint te zagen en zet muziek op. Even later maak ik me klaar om te gaan slapen en kruip in mijn bed.
De volgende dag ben ik al vroeg op en maak me snel klaar om nog eens bij de jongens te kunnen langsgaan voor dat ik naar school moet vertrekken. Ik word net als de dagen daarvoor hartelijk ontvangen en mag ook vandaag Paul uit zijn bed halen. Vandaag ga ik voor de ruige manier: ik spring op zijn bed en ga op hem zitten, dan begin ik hem te porren in zijn zij en roep dat hij moet opstaan. Al snel zit hij rechtop en is meteen klaarwakker. Martin, John, Bryan en ik beginnen te lachen en laten hem dan achter in de kamer zodat hij zich kan klaarmaken.
Na een hele tijd lachen en elkaar kietelen,... moet ik naar de bushalte om de bus te nemen naar school. Martin loopt nog met me mee en als we aan de bushalte staan te wachten vertelt hij me wat hij wil doen. "Ik wil op zoek gaan naar je broer. Ik wil hem voor je vinden en hem mee naar hier brengen. Maar dan moet je me wel zoveel mogelijk vertellen over hem en zijn vriendin. Wat je wil dat ik niet zeg en wat wel moet je me ook zeggen. Ik beloof je dat alles in orde komt." Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Mijn grootste wens wordt werkelijkheid als hij Jonas echt naar hier krijgt.
Reageer (1)
woehaah meis hoe stoer;) eindelijk weer een nieuw deel
1 decennium geledenbene r blij mee verder hoor als je tijd heb
xxx