Foto bij 5.Timetable

Dear everyone, ik vind het heel jammer dat dit verhaal niet zoveel gelezen word. Zouden jullie me alsjeblieft willen helpen? Alles zou helpen; kudo's, vaker lezen, meer reacties, de link bij je eigen verhaal zetten, mij tips geven, echt alles. Het zou heel veel voor me betekenen (H)

Ginny Weasley

De volgende ochtend wachtte Daan op me in de leerlingenkamer. Toen hij mijn hand pakte glimlachte ik even lief naar hem. Hij liet mij voorgaan bij het portretgat en samen met andere Griffoendors liepen we naar de Grote Zaal. Marcel zat tegenover me en keek om de paar seconden zenuwachtig naar Anderling. 'Anderling gaat niet sneller eten als jij naar haar blijft staren,' plaagde Daan hem. Ik stompte hem zachtjes. 'Marcel, maak je niet zo druk. Je hebt genoeg SLIJMBALLEN gehaald, je bent een goede leerling. Je maakt je alleen veel te veel zorgen. Na wat er vorig jaar op het Ministerie is gebeurd, weet ik zeker dat iedereen zal inzien dat je veel meer bent dan wat ze van je dachten,' vertelde ik hem. Ik raakte zijn hand even aan om hem gerust te stellen. Hij glimlachte dankbaar naar me en raakte het eten op zijn bord voor het eerst deze ochtend aan. 'Lief van je,' fluisterde Daan in mijn oor. 'Ja hè,' antwoordde ik vrolijk en ik drukte even een kus op zijn mond.
'Maak jij je geen zorgen over dit jaar, Ginny?' vroeg Hermelien me nieuwsgierig. 'Niet echt. Meer dan mijn best kan ik niet doen,' zei ik simpel. Hermelien keek even verbaasd maar net toen ze ertegenin wilde gaan kwamen Harry en Ron. Ze begonnen geheimzinnig te fluisteren dus ik draaide me weer terug naar Daan. Nadat ik het woord 'Malfidus' had gehoord was mijn interesse gewekt maar Ron keek me kwaad aan. Ik kon het niet laten om even kwaad terug te kijken maar daarna richtte ik mijn aandacht weer op Marcel die nu aan het praten was met Anderling over zijn rooster. 'Het word hoog tijd dat je oma eens leert om trots te zijn op de kleinzoon die ze heeft, in plaats van op de kleinzoon die ze zich zou wensen- vooral na wat er op het Ministerie gebeurt is,' snauwde Anderling. Marcel keek blij op om het compliment en ik knipoogde even naar hem. Toen Anderling klaar was liep Marcel blij weg. Ze keek even naar mij en ik glimlachte naar haar, het was aardig van haar om Marcel een compliment te geven. Dat kon hij wel gebruiken. 'Meneer Tomas, ik moet toegeven dat uw 'Uitmuntend' voor Toverdranken een verassing voor me was, maar gefeliciteerd en natuurlijk mag u die les dan ook gaan volgen dit jaar. Gedaanteverwisseling en Verweer Tegen De Zwarte Kunsten zijn met een 'Boven Verwachting' ook gewoon haalbaar. En als laatste had u een aanvraag gedaan op,' ze gleed even met haar vinger over het papier voor haar, 'Aha, op Voorspellend Rekenen. Ja, daar heeft u ook het vereiste cijfer voor.' Ze tikte even met haar toverstaf op een leeg vel papier en overhandigde het. Daan keek blij en gaf Simon een high five. Na een snelle kus op mijn wang liepen ze samen weg, hij had het eerste uur vrij. 'Juffrouw Wemel, ik heb van professor Slakhoorn gehoord dat spreuken u steeds beter afgaan,' ze keek me even geamuseerd aan en ik glimlachte naar haar. Ik mocht Anderling graag, ze was een sterke vrouw en een uitstekende heks. 'Hier is uw rooster.' Ze gaf hem aan me en noemde de vakken op. 'Gedaanteverwisseling, Geschiedenis van Toverkunst, Toverdranken, Bezweringen, Verweer Tegen De Zwarte Kunsten, Kruidenkunde, Verzorging van Fabeldieren en Oude Runen, vergeet niet dat dit het zwaarste jaar van je hele schoolcarriére zal worden.' Na die, niet al te kalmerende, woorden liep ze weer door. Mijn hele rooster stond bijna vol gepland. Ik zuchtte diep en haastte me naar Geschiedenis van Toverkunst. Daar kon ik tenminste nog even slapen.


In mijn vorige hoofdstuk klopte niet alles met het boek of de film, dat heeft drie redenen. 1. Ik weet niet alle details meer uit de boeken of de films. 2. Op mijn eigen manier vindt ik het verhaal mooier 3. Ik vind dat J.K. Rowling te weinig over Ginny verteld terwijl ze wel Harry's vriendin word.

Reageer (6)

  • SCORPlO

    Ach joh, het hoeft toch niet op de film/boek te lijken.
    Tuurlijk details zijn prima, maar het is jou storie.
    EN JOU STORIE IS GEWELDIG !
    snel verder <3333333333333'

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen