Foto bij "03"

Zaterdag is het altijd rustig thuis. Papa gaat dan meestal vroeg slapen omdat hij zondag vroeg op moet voor de kerk en ik kan dan toch een beetje doen wat ik echt wil. Hij komt me dan toch nooit controleren. Dat is volgens mij toch nooit gebeurt. Hee, heb je zin om vanavond mee te gaan, wordt echt fijn, je kan kleren bij mij lenen. xSophia Net nu ik een keer word uitgenodigd heb ik een verbod dat ik niet mag weg gaan. Vindt ik wel spijtig maar ik kan mijn belofte niet verbreken. ‘Kristal, ontbijt.’ ‘Ja, papa ik kom eraan.’ ‘mijn gsm laat ik liggen op mijn bed. Wel gek we zijn nogal ouderwets, maar papa en ik hebben allebei een gsm en met die gedachte loop ik de keuken binnen. ‘Papa..’ begin ik. ‘Ik weet al wat je wil vragen en nee Kristal je gaat vandaag nergens naar toe.’ Met een blik van ik ben dus wel 17 ea eet ik mijn bord leeg. Boos wil ik van tafel gaan. ‘Kirstal.’ Zegt mijn vader streng en wijst naar de vuile keuken. ‘Ik moet naar de kerk, er is iemand gestorven het is dringend.’ Ik knik. ‘En als ik terug kom is hier alles terug proper.’ Weer knik ik. Dan weet hij zeker dat ik niks kan doen, wat ik niet mag. Hee, heb je mijn sms wel ontvangen? Het wordt vanav vet, je komt toch iedereen zal er zijn. xSophia verdraait die Sophia weer. Ze weet goed genoeg dat ook al ik geen straf heb niet mee mag gaan. Maar als iedereen er is.. Ook die ene jongen,die een jaar ouder is dan mij, ik heb er al lang zo’n crush op maar ik durf niks te doen en ik ben ook maar een seut ik bedoel hij is zo mooi en ook nog is ouder. Hee Sophia, ik kom vanavond mee, hoelaat?’ ik bedoel dit is mijn kans, om hem echt te leren kennen. Het zal heus niet verkeerd lopen, papa gaat vroeg slapen en ik kan één avondje stappen. Hij zou het nooit goedkeuren, maar ik ben jong en ik wil dat ook allemaal wel is beleven. Wanneer ik de keuken helemaal heb opgeruimd is papa er ook weer. ‘Dankje.’ Zegt hij alleen als hij de keuken binnenkomt. Met een lach kijk ik hem aan. ‘Heb je wat uitgespookt Kristal?’ ‘Nee, nee papa, wat denk je wel niet van mij?’ ‘Ik.. ach laat ook maar.’ Ik lach nog eens naar hem en ga dan naar boven. Ik moet me mentaal voorbereiden op deze avond, het wordt geweldig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen