Hoofdstuk 16
Vandaag was het zover de Aardrijkskunde wedstrijd. Er waren 4 teams van elk 2 personen 2 teams uit de A klas en 2 teams uit de B klas. Shanti en ik vormden team A1 en Fay en Abel ook uit onze klas vormde team A2
Team B1 bestond uit: Flip en Tobias een tweeling die blijkbaar alleen maar grapjes uithaalde ik kende ze nog niet. En team B2 bestond uit Azize en Irmak. De vragen waren aan het begin redelijk makkelijk alleen het was een beetje raar want telkens drukt Flip en 10 seconden later gaf Tobias pas antwoord. Meneer Darmstra had dat ook in de gaten en liep de kamer uit. Ik vroeg me af wat hij ging doen opeens zei iemand.
STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOP het was meneer Darmstra. Flip en Tobias hadden vals gespeeld door een oortje in te doen en iemand op de wc die met een laptop op schoot zat de antwoorden in te fluisteren. Irmak was heel boos en sloeg hen allebei op hun achterhoofd. Wat deden jullie nou weer sukkels nu hebben we nog maar een kans. Flip zei dan winnen we toch niet die stomme brugpiepers winnen toch. Abel pikte dat niet en hefde zijn vuist op. Fay kon hem nog net tegenhouden. Woooh doe even kalm zei Tobias. Flip en Tobias werden weggebracht. De wedstrijd ging verder. 10 minuten later waren we bij de laatste vraag aangekomen.
Mijn team en het team Azize en Irmak stonden op 20 punten het team van Abel en Fay hadden 14 punten en waren afgevallen. Het kwam aan op de laatste vraag. In de pauze had ik Azize nog proberen aan te spreken maar ze liep me straal voorbij ik moest het dus goed maken. De laatste vraag ging als volgt. Waar ligt het Rode Plein, dat ligt in Moskou dacht ik ik drukte gelijk op de knop. In mijn ooghoek zag ik dat Azize ook wou drukken en boos,verdrietig en teleurgesteld in 1 emotie op haar gezicht zag. Nu wist ik hoe ik het goed moest maken en ik zei in plaats van Moskou, Sint-Petersburg..
Er zijn nog geen reacties.