Hoofdstuk 9:
Alles ging zo snel de afgelopen weken. Ik was goed hersteld, met de paarden ging het ook nog goed, en mijn moeder was trots op me dat ik zelfstandig bleef wonen. Ik liep naar de keuken en keek op de kalender, het was al weer een jaar geleden van het zwemongeluk, ik was daarna niet meer het water in geweest. Om de een of ander reden was ik bang, ik was niet bang voor het water zelf, nee ik was bang dat zoiets nog een keer zou gebeuren, en dat ik dan zou verdrinken. Ik hoorde de bel en liep naar de deur. Dean stond aan de deur met een van mijn zusjes. “Ik zag haar alleen op het strand lopen dus dacht dat het misschien een idee was om haar naar huis te brengen, maar je moeder was niet thuis dus dacht ik dat ik hier wel een poging kon doen. Ik herkende haar meteen en ze zei dat ze verdwaald was.” Begon hij uit te leggen, en mijn zusje was ondertussen al naar de keuken gelopen om iets te eten te halen. Wat dat betreft was ik boos op mijn moeder. Ze was altijd weg met Aniek, Bente kreeg nooit aandacht en bleef altijd alleen achter, waardoor ze steeds brutaler werd en steeds meer ging doen wat niet mocht. Ik bedankte Dean en vroeg of hij nog binnen wou komen. “nee dankje, ik moet naar mijn werk, zullen we vanavond iets gaan doen?” ik knikte. Hij gaf me een zoen en liep weg. Ik deed de deur dicht en liep naar de kamer waar ondertussen al mijn zusje tv aan het kijken was. Ze begon te zeuren dat er niks op tv was en zette hem uit. “wil je anders mee naar de paarden? er zijn vorige week 2 veulentjes geboren die hebben wat aandacht nodig.” Ze knikte hevig en rende de tuin in. Ik pakte de sleutel en deed de deur op slot. Samen liepen we naar de paarden en ik wees de stallen aan waar ze wel in mocht. Toen ze de veulens aan het knuffelen was zadelde ik mijn beste springpaard op en ging ik rijden. Na het rijden zag ik dat ze nog steeds bij hetzelfde veulen in de stal stond. Tijdens het afzadelen zei ik: “Vind je het misschien een idee als ik een leuke pony voor je koop?” ze begon te lachen en zei dat ze dat geweldig zou vinden. Ik reed nog een paar paarden en gaf ze daarna eten. Bente verveelde zich geen moment en ging alle paarden aaien. Toen ik klaar was riep ik dat we naar binnen gingen en liep ze met me mee. ik deed de grote schuifdeur dicht en liep terug naar huis. Voor de poort twijfelde ik even en liep toen naar het huis van mijn moeder. Ze was thuis en zag ons aankomen. De deur stond open dus liep ik met mijn zusje naar binnen. Mijn moeder was aan het koken en vroeg “eet je mee vanavond, want dan moet ik even wat meer koken.” Ik schudde mijn hoofd en zei “nee ik ga vanavond uit eten met Dean.” Bente en Aniek gingen naar boven en ik was nog alleen met mijn moeder. “mam?” vroeg ik voorzichtig. Ze maakte een geluidje dat ik door moest gaan met praten en ik zei “ik vind dat je te veel weg bent met Aniek, Ik bedoel, je hebt Bente ook nog, ze is altijd alleen thuis, en ze is nog maar 5! Neem ze allebei wat vaker mee, dat is ook gezelliger voor Aniek. En ik ben van plan een pony voor ze te kopen. Ze houden van mijn paarden, maar om ze daarop te leren rijden vind ik een beetje gevaarlijk. Dus ik dacht als ik nou twee ponys koop voor ze dan kan ik ze leren rijden. En misschien als ik er mee koop kan ik andere mensen en kinderen ook les geven. Ik heb nog een paar paarden staan die ik misschien aan een manege wou verkopen, zoals noppes, hij is braaf genoeg om lessen op te geven.” Mijn moeder zei dat ze het een goed idee vond en dat ze de ponys voor mijn zusjes zou betalen, maar dat ik de rest zelf moest betalen.
Ik liep terug naar huis en ging douche en omkleden. Toen ik net klaar was kreeg ik telefoon. “Met Laura” zei ik tegen het onbekende nummer. “Goede morgen, ik bel omdat ik interesse heb ik het paard dat u te koop hebt staan.” Ik gaf de vrouw wat meer informatie over het paard en maakte een afspraak wanneer ze hem zou kunnen komen kijken. De bel ging en ik liep naar de deur. Ik liet Dean binnen en gebaarde dat ik nog even aan het bellen was. Toen ik uitgebeld was pakte ik mijn spullen en liep ik naar de auto samen met Dean. Dit ging een leuke avond worden.
Er zijn nog geen reacties.