De volgende ochtend werd Liëne wakker omdat Liesbeth aan haar schouder trok. “Opstaan, het is al half twaalf.” Slaapdronken trok ze haar spullen aan.
Toen ze beneden in de leerlingen kamer aan kwam werd ze meteen mee getrokken door Fred of George. Ze belandde in een lokaal waar Leo Jordaan, Fred of George en haar vrienden al zaten. “Fijn dat we nu compleet zijn. We gaan nog even het plan door nemen. Fred aan jou de eer.” Zij George. “Bedankt. Jullie weten allemaal wat het doel is, dat is Sneep de drank voeren waarvan hij weer kleuter woord. Het plan gaat als volgt. Terwijl Twan en Lien strafwerk maken lokken George en ik Sneep uit zijn lokaal. Zodra hij uit zijn lokaal is gaan Twan en Lien naar zijn voorraadkast en pakken de ingrediënten. De ingrediënten geven jullie dan aan Leo en Freek, die om de hoek van de kerkers op de uitkijk staan voor het geval dat. Leo en Freek nemen de ingrediënten mee naar onze slaapzaal en verbergt ze daar. Ondertussen zijn wij Sneep nog aan het aflijden en als wij dan het lokaal van bezweringen in lopen sluiten jullie snel de deur met deze spreuken.” Fred schoof een papiertje met wat spreuken naar Denise en Liesbeth. “dan gaan George en ik via de andere deur in dat lokaal naar buiten en zorgen ervoor dat die deur ook niet meer open kan. heb je, je taak af ga je zo snel mogelijk naar de leerlingenkamer, als je daar namelijk snel bent kunnen ze je nergens van beschuldigen.” “Alleen Twan en Lien blijven in het lokaal van Sneep, en Denise en Liesbeth moeten voordat ze de deur sluiten zich even om de hoek verstoppen zodat hij niet weet wie de deur heeft dicht gedaan, en hij jullie dus ook niet kan beschuldigen”zij George. “We sluiten sneep ook alleen maar op zodat hij denkt dat dat de grap was en hij dus niet denkt dat het een afleiding was. Zo zijn jullie ook veilig” zij Fred tegen Twan en Liëne. Iedereen gaf een knikje als teken dat ze het hadden begrepen.
Om 5 voor 8 liepen Liëne en Twan de leerlingenkamer uit. Liëne vertelde alle tips die ze van Fred en George had gekregen om sneep niet kwaad te maken.
Uiteindelijk zaten ze met zijn tweeën strafwerk te schrijven. De zin die ze moesten opschrijven was weer belachelijk lang en sneep hield hun nauwlettend in de gaten.
Liëne was nog geen 5 minuten bezig toen Fred en George luidruchtig binnen kwamen lopen. “wat komen jullie hier doen?” “Nou professor wij dachten dat we eens met u over shampoo moesten praten” begon George. “Want volgends ons gebruikt u er geen.” Fred grijnsde toen hij het gezicht van sneep langzaam rood zag woorden. “We hebben trouwens een beter advies. Lang haar staat u namelijk niet zo goed dus misschien moet u eens wat korter haar proberen.” Zo te zien gaf dat de doorslag. Sneep stond ziedend op en siste over zijn schouder tegen Liëne en Twan “jullie blijven hier tot ik terug ben met twee andere nablijver`s daarna zien we wel weer verder.”
Twan kwam met een vloeiende beweging overeind. “Kom op Lien. Freek en Leo staan er zo al.” Snel griste Liëne het papiertje met de ingrediënten uit haar zak, en betoverde haar ganzenveer zo, dat die uit zichzelf begon te schrijven. Twan deed het zelfde en pakte uit zijn tas een aantal plasticzakjes. Zo liepen ze naar de voorraadkast. Toen ze hem open deden begrepen ze waarom ze zoveel tijd nodig hadden. “Die kast is gigantisch we vinden nooit alles op tijd.” Ook al dacht Liëne het zelfde ze zou het niet opgeven. “zullen we maar beginnen? Ik lees op welk ingrediënt en hoeveel je er van moet hebben. Dan pak jij het.”
Zo ging het dus een minuut of 7 door. “Ik denk dat we niet veel tijd meer hebben hoeveel moeten we nog?” Liëne keek op haar blaadje. “Nog drie.” Toen alle ingrediënten in de zakjes zaten deden ze, ze in een grote plastic zak. Samen liepen ze de hoek van de kerker om en daar zaten zoals verwacht Leo en Freek te wachten. Er lach een hele stapel boeken op de grond zodat het leek of ze die hadden laten vallen. “Alles gelukt?” vroeg Leo. “Ja zeker, maar ik begrijp nu wel waarom we zoveel tijd kregen, die kast is achterlijk groot.” Leo knikte “je bent niet de eerste die daar dingen uit heeft moeten pakken. Ik had alleen tijd tekort dus ik heb vier weken moeten nablijven.” “Is hier voor de rest ook alles goed gegaan?” “Ja als er iemand langs liep dacht die waarschijnlijk dat we die boeken aan het oprapen waren” zij Freek terwijl hij de ingrediënten in zijn tas propte. “Ik zou alleen maar weer snel verder gaan met je strafwerk want ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Sneep terug komt.” Liëne lachte naar hem. “Tot in de leerlingenkamer dan.” Samen met Twan liep ze terug naar het lokaal. Liëne pakte haar zelf schrijvende veer en zag hoe die al over de helft was. Toen ze ongeveer 5 minuten bezig was kwamen Fred en George binnen, gevolgd door een woedende Sneep. Liëne deed alsof ze verbaasd was en keek niet begrijpend naar de tweeling. “Jullie twee gaan daar zitten en dan verzin ik nog wel een leuk klusje voor jullie. En hoever zijn jullie met die strafregels?” Sneep keek even over hun schouder en zag dat ze al heel ver waren. “Fijn dat jullie tenminste door werken want ik moet zo naar een afspraak.”

Reageer (1)

  • ArinaV

    Snel verder gaan hoor! Ik vind het echt geweldig!!

    (H)(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen