55. Snowfight
Niet zo fijn dus. Maar gelukkig kan ik nog schrijven ook al kan ik mijn vingers nog niet helemaal gebruiken.
Ik hou van reacties en kudo's. ^-^
Enjoy!!
De volgende dag was Olette nog aan het slapen toen ze iemand bij de deur hoorde. Ze bleef half slapend liggen en mompelde af en toe dingen. Toen iemand haar aantikte op haar gezicht beet ze in de vinger en probeerde verder te slapen. 'Waar sloeg dat nou op?! Ik kom hier, speciaal om een keertje ontbijt te brengen vanwege gisteren, word ik in mijn vinger gebeten!' Ze stak haar hand uit naar Blaise's hoofd een aaide erover. 'Arme jij.' Mompelde ze en probeerde weer te slapen. 'We wouden nog wat leuks gaan doen vandaag. En Draco slaapt nog en ik dacht eraan om een grapje uit te halen...' Hij wachtte geduldig af. 'Dat is gemeen!' Ze ging meteen rechtop zitten. 'Je bent wakker, mooi.' Ze mompelde iets wat een belediging moest zijn. 'Eet nou maar en kleed je maar warm aan, we gaan zo naar buiten.' Ze pakte het dienblad die Blaise weer gepakt had uit zijn handen en at meteen van haar geroosterde brood.
Ze kwam een uur later naar beneden en zag Blaise en Draco met Denn aan het spelen waren. 'Ik wist niet dat Denn zo populair was.' Zei ze lachend toen ze de woonkamer inliep. 'Waar moet ik het dienblad leggen?' Blaise stond op. 'Geef maar aan mij.' Ze gaf het aan hem en hij liep de kamer uit. Olette ging naast Draco zitten. 'Dus...' Ze floot iets en Denn sprong op haar schoot. 'Hoe doe je dat?' 'Fluiten? Nou het zit zo-' Hij schudde lachend zijn hoofd. 'Laat maar.' Ze hield haar schouders op. Ze pakte Denn weer op en fluisterde iets. Denn kroop naar Draco toe en ging in zijn shirt waar hij vervolgens in bleef. 'Waarom doet hij dat?' Vroeg hij wantrouwend. 'Teken dat hij het koud heeft. Hij mag je dus kruipt hij in je shirt.' Blaise kwam weer de kamer binnen en ging tussen hun in zitten. 'Doe jullie jassen aan, we gaan de tuin in.' Draco keek moeilijk. 'Ik kan niet mee, die eekhoorn AU!' Ze keken hem vragend aan. 'Die eekhoorn van je beet me! AU!' Olette hield haar schouders op 'Noem hem dan niet "die eekhoorn".' Ze floot iets en Denn kroop uit zijn shirt. 'Dankje.' Zei hij opgelucht. 'Zeg sorry! Ja, kijk me niet zo aan Draco, zeg sorry.' 'Ja ja, sorry.' Denn rende de kamer uit. 'Waar gaat hij naar toe?' Vroeg Blaise. Olette lachtte. 'Hij wou de exuses horen en daarna wou hij gaan slapen in m'n kamer. Maar we moeten onze jassen aan doen?' Ze stond op en liep de kamer uit en kwam een paar seconde later terug met drie jassen waarvan ze er twee naar Draco en Blaise gooide. Ze trokken het aan en liepen naar buiten.
Olette maakte een sneeuwpop wat erg mislukte. Gelukkig wouden Draco en Blaise haar helpen om hem te verbeteren, daarna maakte ze nog drie sneeuwpoppen. Olette maakte de laatste af. 'Wat vinden jullie, steen of wortel?' Draco en Blaise stonden achter haar. 'Nou ik vind-' Begon Blaise die naar Draco grijnsde. Hij grijnsde terug. 'Dat er iets anders bij moet dan een wortel of steen.' Maakte Draco af. 'Wat dan wel?' Blaise telde af met zijn vingers. Toen hij op nul kwam duwde hij en Draco Olette tegen de sneeuwpoppen aan die nogal dicht tegen elkaar aan lagen. De sneeuwpoppen stortte in op haar en ze lag er helemaal onder. Na twintig seconde wachten besloten Draco en Blaise haar eruit te graven, want misschien kon ze het zelf niet. Handen kwamen uit het sneeuw en pakt hun bij de kraag vast. 'Boontje komt om z'n loontje!' Olette trok hun de sneeuw in en groef zich lachend uit. Ze zaten helemaal onder de sneeuw toen ze eruit kwamen. 'Ow Merlijns hoge hoed! We hebben ze vermoord!' Blaise en Draco keken haar vragend aan. 'De sneeuwpoppen! We zijn moordenaars!' Draco en Blaise proesten het uit en Olette liep weg.
Ze kwam even later terug met haar handen op haar rug. 'Uitgelachen?' Ze knikte nog half lachend. 'Mooi.' In haar handen zatten sneeuwballen die ze tegen hun aan gooide. 'Voor we gaan beginnen met een sneeuwballen gevec-' Olette werd bekogeld door sneeuwballen. Ze rende achter een boom en maakte snel wat sneeuwballen die ze tegen hun aangooide. Ze pakte er twee vast en rende naar Draco en Blaise. Ze ging achter hun staan en stopte de sneeuw in hun jas. Ze rende snel weer naar de boom toe. Ze werd even later door hun tegelijk ingepeperd. De moeder van Blaise kwam even later kijken wat al die herrie in de achtertuin was en kon het niet helpen om niet te lachen. Olette lag op de grond opgerold en Draco en Blaise zaten naast haar. Ze probeerde haar nog steeds in te peperen. 'Zo is het wel genoeg jongens.' Zei mevrouw Zabini die snel met haar sloffen nog aan naar hun toe liep. Ze hielp Olette overeind en liep snel met haar naar binnen. 'Ze hebben je wel goed te pakken gehad.' Zei Mevrouw Zabini lachend. Olette knikte half trillend. 'Ga maar douchen, dan maak ik wat chocomelk.' Olette knikte en liep nog half trillend de trap op.
Ze kwam een half uur later met natte haren de trap af. 'Ik denk dat ik uit jullie buurt moet blijven als er sneeuw is.' Zei ze lachend toen ze Draco en Blaise in de keuken zag zitten. 'Hier is je chocomelk Olette.' Mevrouw Zabini gaf het aan Olette die het dankbaar aan nam. 'Dus... Wat zullen we morgen gaan doen?' Vroeg Blaise. 'Geen sneeuwballen gevecht!' Zei Olette meteen. 'Iets anders dan.' Zei Draco. 'Ik breng jullie morgen wel naar een plek die jullie vast wel leuk vinden.' Ze knikten allemaal. Uiteindelijk gingen ze dreuzel-films kijken.Ze vielen halvewege de film inslaap.
Reageer (5)
Leuk!!
1 decennium geledenLeuk!!
1 decennium geledenlove it!!
1 decennium geledensnel verder! x
Snel verder!
1 decennium geledenHet duurde even, maar ik heb al je hoofdstukjes uit!
En ik kan mezelf de trotse eigenaar van een abonnement op je story noemen...
Jij: WTF?
Ik:
Jij: WTF?
Ik:
Jij: WTF?
Ik: KAP DAAR MEE!
Jij: Oké!
Ik: Dat rijmt!
Jij: ... Goh...
Ik: Schrijf nou gewoon snel verder!
Haha, i like snowfights
1 decennium geledenLove it!!
Snel verder!!
Xx