This is me
Om het liedje heen verweven
This is me- Demi Lovato
I’ve always been that kind of girl
That hid my face
Ik loop door de gang, starend naar mijn voeten. Niemand om mij heen, alleen ik.
‘Oh, sorry.’ Ik was tegen iemand aangebotst, ik kijk naar zijn gezicht. Het is Kevin, dé Kevin.
‘It’s ok, I wasn’t looking actually.’ Hij glimlacht even. Ik voel dat ik rood word, dus kijk snel naar beneden en loop door.
So afraid to tell the world
What I’ve got to say
Ik kijk uit het raam, Kevin zit buiten. Een hele groep vrienden om hem heen. Hij kijkt op, kijkt me aan, alsof hij al had gekeken of hij me zag. Even zwaait hij. Snel kijk ik weg. ‘Alsof hij naar mij zwaaide.’
‘Excuse me, Miss van Bree, we don’t understand your “inside of my head language”.’ Ik schrik. Ik weet niet waarom, maar ik voel de tranen prikken in mijn ogen. Ik sla een arm voor mijn gezicht en ren de klas uit.
But I have this dream
Right inside of me
Why is she leaving like that? Why didn’t she react? Was thát her reaction?
‘Guys, I need to go, I’ll be back.’ The last part sounded really like James Bond. Everybody was laughing, so nobody will ask where I’m going. I walk to the hall where her class was. When I’m in front of the girls’ bathroom, I hear someone talking in a strange language and crying.
‘Mam, ik mis je, ik wil naar huis. Iedereen haat me hier, ik snap niet waarom. Die jongen, hij zwaaide, maar vast niet naar mij.’
Do you know what it’s like
To feel so in the dark?
Ik hoor de deur opengaan. Ik zit in het hoekje, niet in een hokje, dus ik zie wie er binnenkomt.
‘What are, - Dude! This is for girls!’
‘I know, don’t scream, you were leaving that soon after I waved, I thought I did something wrong. I mended it good.’
‘Really?’ is dit Kevin die tegen me praat? Die bezorgd klinkt?
‘Yes, I don’t think I’ll ever walk in here for fun. If someone comes in, I’m dead.’
Ik moet lachen en veeg mijn tranen weg. ‘That looks better.’
‘I’m sorry, I’m not used to people caring out here. I’m pretty much a loner you know?’
‘Yes, and you know, before the band, I was just like you are now.’
‘What band?’
‘Do you live in a shell?’
‘No, in the toilet.’
To dream about a life
You’re the shining star
Guys, this is my new girlfriend, Marina.’
‘Hi there!’
‘Welcome!’
‘Hello!’ hartelijk word ik verwelkomd door de andere, ik krijg knuffels, wangzoenen, er worden handen geschud en iedereen lacht naar me. In de volgende leswisseling loop ik met mijn hoofd omhoog en iedereen groet me. Als ik Kevin tegenkom kus ik hem kort en mijn vriendinnen, ongeveer tien, die om me heen lopen beginnen allemaal te vragen hoe ik hem heb kunnen veroveren en hoe hij zoent. Ik glimlach en antwoord dat dat toch echt privé is.
Na school spring ik bij Kevin in de cabrio om naar zijn huis te gaan. Samen met Nick en Joe duiken we de studio in. Ik ga mee naar premières en sta in alle bladen. Dan gaat mijn wekker en word mij nog even ingewreven dat het pas 6 Am is en vergeet ik waar ik aan dacht.
I have to believe in myself
It’s the only way
Ik was mijn gezicht en word een beetje wakker. Als mijn hoofd begint te werken komt mijn droom weer terug. Ik moet niet zo verlegen zijn, dat was ik in Nederland ook niet. Als er vandaag iemand iets vraagt, zal ik antwoorden. Als iemand zwaait, *kuch* Kevin *kuch*, zwaai ik terug.
‘Kevin. You. Are. Mine.’
This is real
This is me
I’m exactly where I’m supposed to be now
Gonna let the light shine on me
Als ik de schoolbus inloop zie ik dat er nog maar weinig mensen zitten. Ik zie niemand uit mijn klas. Kevin zit er wel, samen met Joe en Nick. Er zitten nog een paar mensen bij die ik herken als hun vrienden. Kevin zwaait en gebaart me dat ik moet komen. Ik zwaai terug en loop naar hem toe.
‘Good morning sunshine!’ begroet Kevin me.
‘Good morning guys.’
‘Did you just say something?’ vraagt Joe verbaasd.
‘Yes I did, get over it, I have a voice.’ Zijn mond valt open.
‘Well, if that is true and no one is standing behind you speaking with his tummy, than, good morning.’ Ik blijf nog even staan, want zitten dat kan toch niet.
‘Good morning to you to.’ Terwijl ik, bij nadir inzien toch ga zitten, ik plof op Joe’s schoot.
‘Auwtsh! Relax, it’s so early.’
‘I know, I wanted to wake you up, I guess I did it right.’ Zeg ik met mijn liefste glimlach. De meeste moeten lachen, en ik voel me eigenlijk veel lekkerder dan gister. Ik kijk naar Kevin, die kijkt naar Joe’s schoot. Ik ga van Joe af, die verlicht zucht en ga op Kevin zitten.
‘That’s better.’ Fluistert hij in mijn oor.
‘Thanks to you, I saw I needed to become who I was before America again, like I should be.’
‘This is you.’ Zegt hij vragend.
‘This is me.’ Zeg ik bevestigend.
Now I’ve found who I am
There’s no way of hold it in
Now more hiding who I want to be
This is me.
Weer zit ik bij Kevin op schoot, alleen is het nu pauze. We zitten buiten, precies waar hij gister ook zat, met dezelfde mensen om hem, nou ja, ons heen.
‘Marina, listen.’ Zeg Kevin opeens, de groep wordt stil nu hij begint te praten.
‘I’m listening.’
‘You better do. Since the beginning of the year, when I first saw you, I crushed. I crashed down to the floor, I fell in love. And yesterday, when you showed who you are, how we can talk, your not knowing, your life, your everything, I fell even further. Like the floor I fell on, broke open. I just really wanted you to know that. I’m done, you can close your ears again.’
‘Kev, that’s so sweet! You know, I crushed at the same time, but because you were so popular, I got really shy. Now I’m back to where I was and I can even say, I’m in love with you to.’
‘Aw!’ hoor ik van overall in de kring. Ik zie Kevin zijn ogen sluiten en zijn hoofd komt dichter bij het mijne. Ik sluit mijn ogen en laat mijn lippen zijn lippen zoeken. Zacht raken onze lippen elkaar en ik voel de dromen uit mijn hart vliegen en als warme thee door mijn lichaam sjezen.
Er zijn nog geen reacties.