~15~
Toen ik thuis was gekomen maakte ik een afspraak met mezelf: Laat je nooit overhalen om met Alice te gaan shoppen. Dana kon namelijk nog moe worden, in tegenstelling tot Alice. Ik had Dana verteld wat er op het strand was gebeurd. Ze had het best wel geniaal gevonden. "Zullen we morgen dan weer gaan?", stelde ik voor. "Lijkt me geniaal.", antwoordde ze.
We waren vroeg opgestaan, want we waren van plan te gaan lopen. "Waar gaan jullie naar toe?", vroeg Rose. "Het strand, dat is toch niet verboden?", zei Dana. "Tuurlijk niet, maar het is beter als we weten waar jullie uithangen. Het was een heel stuk lopen, maar best gezellig. Het was echt grappig toen we het strand opliepen. Dana ging in het zand liggen, precies zo als ik gister had gedaan en ik ging niet veel verderop zitten. Niet veel later kwam dezelfde groep als gister aanlopen. "Hmm, ik twijfel er echt aan of ze nog leeft.", zei Paul. "Ik wel.", zei Dana met grote ogen. "Ehm... Sorry.", mompelde Paul met een roof hoofd. "Ah, wordt je lastig gevallen?", vroeg ik Dana lachend terwijl ik naar haar toe liep. "Jij, gister, leg uit.", gromde Jared. "Waarom zou ik? Iedereen heeft het recht om geheimen te hebben, toch?" Ik lachte. "Je hebt geluk dat die daar er wel aan denk spullen uit haar tas te halen." Ik deed mijn best om niet in lachen uit te barsten en Dana duidelijk ook. "Ga je het ons nog vertellen?", vroeg Seth. "Even denken." Ik pakte mijn mobieltje. "Sorry, staat niet in de planning." Ik glimlachte lief, pakte Dana bij haar arm en we liepen richting de bosrand. "Ik ben ergens achtergekomen.", zei Dana. "Wat?", vroeg ik, hoewel ik m al wel aan aanvoelde komen. "Intelligente wezens." Inderdaad.
We liepen steeds dieper het bos in. We lachten (vooral de wolven uit) maar plotseling had ik het gevoel dat er iets niet goed was. "Dana hoelang hebben we precies gelopen?", vroeg ik. "Geen idee, het is al... Ow...drie uur... Ehm, waar zijn we precies?""Nou dames, ik weet wel dat jullie er op het goede moment zijn. Maar laat ik nou eens zin hebben in een spelletje..."
Er zijn nog geen reacties.