Foto bij 3 ~ Ice cream and good ideas

Door Archibald.

‘Hier, ik heb nog wat chocolade ijs gevonden,’ zei ik en ik zette de grote ronde bak naast de bakken opgegeten Ben & Jerry’s die al op tafel stonden. ‘Dankjewel,’ snufte June en ze nam de bak van me over, trok de deksel eraf en stak haar lepel in het koude ijs. Sinds we met mijn auto naar mijn – nou ja, het huis van mijn ouders, maar aangezien die er niet waren was het nu even van mij – huis waren gegaan, waren June en de ijseetlepel onafscheidelijk geworden. Ik had al bijna mijn hele verzameling Ben & Jerry’s verloren zien gaan in haar mond. ‘Ik wil ook nog wel wat hoor,’ zei ik en pakte de andere lepel, waarmee ik gelukkig tussendoor wel wat ijs had kunnen eten, totdat June haar bak leeg had en ze hebberig naar de mijne keek. ‘Oh, sorry, ik had het niet gezien. Net als ik niet had gezien dat Brianna ging met mijn R...’ Meteen begon ze weer te snikken en pakte ik de volgende doos tissues die op tafel stond. ‘Hier,’ zei ik medelevend en gaf een zakdoekje aan haar. Ze snoot haar neus erin en keek toen zielig naar het zakdoekje. ‘Rory gaf mij ook altijd zakdoekjes als ik verdrietig was,’ stamelde ze en begon weer te huilen. Volgende zakdoekje. ‘Neem anders nog een hap ijs?’ vroeg ik en pakte haar lepel, om haar een hap chocolade ijs te voeren.

Toen alle ijs op was en ik geen eten tegen liefdesverdriet meer kon vinden, besloot ik dat we wel eens een film konden gaan kijken. ‘Mean girls 2 of Monte Carlo?’ vroeg ik. ‘Hoe kom jij aan Monte Carlo? Die is toch nog niet uit?’ vroeg June, terwijl ze met een doekje de overgebleven mascara wegpoetste. ‘Via David, hehe,’ gniffelde ik. Mijn grote broer David was altijd handig geweest in het downloaden van films en ook nu had hij me weer niet teleurgesteld. ‘Deze dan maar doen?’ vroeg ik en June knikte. Stiekem wist ik wel dat ze deze film heel graag wilde zien en wie weet zou het haar wat opbeuren.

‘Ik wilde ook altijd eens naar Monaco gaan, met Rory op huwelijksreis,’ begon June weer tijdens de film. Ik zuchtte en zette het beeld op pauze. ‘Maar je kan toch nog altijd naar Monaco? Gewoon, op vakantie?’ opperde ik. ‘Of naar Mexico, we zouden ook naar Mexico gaan. En daarna naar Las Vegas om te gokken, want dat leek hem zo leuk,’ praatte ze al verder. Hm, Mexico, dat leek mij ook wel wat. ‘Je kan toch ook met mij naar Mexico? Of Las Vegas?’ stelde ik voor. Een vakantie zou er wel ingaan bij mij en bij June zeker. Ze keek me niet begrijpend aan. ‘Ja, een vakantie! We gaan met mijn auto, of we huren een groot busje en dan nemen we alles mee. En dan gaan we overal heen waar je maar wilt,’ zei ik vrolijk. ‘Als een soort roadtrip?’ vroeg June. Ik knikte en ging enthousiast overeind zitten, terwijl ik het al helemaal voor me zag. ‘Ja, een roadtrip, wij twee, wat dacht je er van, doen we het?’

Reageer (3)

  • Mayfly

    Dit lijkt me een leuk verhaal en jullie hebben allebei een hele fijne schrijfstijl! Snel verder! :3

    1 decennium geleden
  • Chicary

    Owhh cool! Let the adventure begin! :3 SNEL VERDER!!! :)

    1 decennium geleden
  • Joshifer

    Een roadtrip :D
    Stiekem lijkt me dat ook leuk xd maar zou dat in het echt kunnen? Vast wel tochhhhh :3 Alleen om dan met de auto van Nederland naar de USA te gaan, zal wel lastig worden xd Met een veerboot?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen