-004-
Maar activeer nu ff eentje bij me vriendin.
Foto: De muur in amy's kamer
Gelukkig liep ik de goede richting uit en na zo’n tien minuten lopen kwam ik thuis aan. Ik liep naar binnen. Ineens kwam mijn moeder er aan rennen en knuffelde me stevig. Ik merkte gewoon dat ze zich echt zorgen maakten. ‘Rustig maar, mam.’ zei ik. ‘Ik wil gewoon niet dat het zelfde met jou gebeurd als wat er met je vader is gebeurd.’ zei mam. Oei, daar had ik nog niet overnagedacht.
-TWEE UUR LATER-
Ik liep rustig naar buiten om even de post uit de brievenbus te halen. En ik zag Whoopie braaf voor de deur zitten. ‘Heey Whoopie wat doe jij hier nou.’ Zei ik. Whoopie keek me aan met van die puppie-ogen. ‘Mam?’riep ik. Mijn moeder kwam eraan lopen. ‘Wat is er?’vraagt ze. ‘Whoopie is er maar papa nog niet.’zeg ik. ‘Uhm, Amy weet jij hoe laat het is?’vraagt mijn moeder. ‘Het is twee uur.’zeg ik. ‘Hoe laat is pap ooit weggegaan?’ vraag ik. ‘Om 12 uur. En hij zou over een uurtje terugkomen.’ Zegt mijn moeder. Mam rent dan naar de telefoon en belt een of ander nummer. Na een tijdje hangt ze op zonder iets gezegd te hebben. ‘Hij neemt zijn telefoon niet op.’ Zegt ze. ‘We wachten nog een uurtje als hij dan nog niet terug is bellen we de politie.’zegt mijn moeder.
En zo ging het ongeveer. Mijn vader kwam niet terug na een uurtje hadden we de politie gebeld. Ze hadden de hele dag, nacht en nog een paar dagen gezocht maar zonder succes. Ze hebben zijn lichaam nooit meer gevonden.
Ik wou net naar boven gaan om te gaan slapen toen mijn moeder zei: ‘Amy, maandag moet je naar school.’ ‘Ahh waarom zo snel al?’ vroeg ik. ‘Leerplicht, schat. Leerplicht.’ Zegt ze. Ik ga mopperend naar boven. Ik kleed me om en ga nog even mijn tanden poetsen. En ik ga op bed liggen. Ik val al snel in slaap ik blijk al flink moe te zijn.
Ik word langzaam wakker. Ik kijk op mijn wekker en ik zie dat het 10:00 uur is. Ik doe mijn ochtendjas aan en ga naar beneden. Ik ga naar de keuken en pak wat cornflakes. Het is wel stil in huis. Ik ga naar de woonkamer en zie een briefje liggen.
Heey Amy.
Ik heb even een afspraak voor mijn werk met Dokter Cullen (mijn baas).
Ik ben snel terug.
Xxxx mam.
Ik ga op de bank zitten en eet mijn cornflakes op. Als dat op is ruim ik de troep op die ik gemaakt heb. En spring ik onder de douche. Ik trek een oud joggingbroek aan die altijd aan het als ik ga spuiten en een oud vest aan. En begin langzaam aan mijn muur. Ik zet mijn radio aan en er is net Rihanna met California King Bed en ik zing hard mee.
Ineens hoor ik gekuch. Ik schrik me zowat dood en draai me om. Ik zie mijn moeder staan. ‘Heey’ zegt mijn moeder. Ik kijk op mijn klok en zie dat dat 13:30 uur is. ‘Yo’ zeg ik terug. ‘Kom je even wat eten beneden?’ vraagt mijn moeder. ‘Yep’ zeg ik. En ik loop mee naar beneden.
Terwijl we eten zegt mijn moeder: ‘Ik moet zomenteen al mijn eerste dienst draaien. De hoofdassistent is ziek dus moet ik invallen.’
‘Durven ze dat wel aan met een nieuwe?’ vraag ik. ‘Blijkbaar.’zegt mijn moeder.
Ik ging weer naar boven om verder te gaan met me muur.
Na een tijdje was het klaar.
Ik keek op de klok en zag dat het al half zeven was. Ik ging naar beneden en zag op mijn mobiel dat ik een sms had.
Wil jij alvast de spaghetti in de pieptron zetten. Xx mam.
Ik zette de spaghetti in de magnetron en stelde hem in.
Even later kwam mijn moeder binnen.
‘Haaj’ zegt mijn moeder. ‘Yo, hoe was het op het werk?’ vraag ik. ‘Ja, goed hoor. Ze zijn best aardig.’ Zegt ze. ‘Ok.’zeg ik. Op dat moment ging net de magnetron. Ik pakte de spaghetti en we gingen eten.
‘Hoe is je kamer geworden?’ vroeg mijn moeder toen we op de bank zaten. ‘Best goed gelukt.’ zeg ik. ‘Maar ik ga slapen morgen vroeg op voor school.’ ‘Ok. Trusten dan’ zegt ze. Ik ga naar boven en kleed me om en poets me tanden nog even. En ga op bed liggen. Ik val al best snel in slaap.
Reageer (2)
raar dat die vader niet terug kwam.
1 decennium geledenABO!
snel verder!
Leuk!!!
1 decennium geledenVaag dat die vader niet meer terug kwam.