Forever Romantica ~Chapter 2
"Ben je rijk ofzo?!" roep ik wanneer ik de grote ruimte zie wat de hal moet voorstellen.
"Nee, we hebben gewoon veel geld.." antwoord Josh bescheiden.
"Dat is rijk!" roep ik opeens kei hard.
Opeens word het stil en voel ik m'n wangen gloeien, oh fuck.. wat zouden z'n ouders wel niet denken.
"Oh trouwens," zegt Josh opeens, "Je kan gewoon jezelf zijn want ik heb m'n ouders al veel over je verteld."
Opeens voel ik m'n hart als een gek tekeer gaan, hij heeft het over me..
"O-Oké." antwoord ik nerveus.
"Uhm.. zullen we dan maar naar boven gaan..?"
Ik knik blozend en hoor dan Josh zachtjes lachen.
"And here we are~" zegt Josh vrolijk wanneer hij zijn deur open doet.
"Is dit jouw kamer..?" vraag ik terwijl ik om me heen kijk.
Josh knikt en gaat op z'n bed zitten, Ik zet m'n tas neet en kijk weer om me heen.
De kamer leek eerst super groot maar hij is eigenlijk redelijk normaal.
Opeens hoor ik Josh achter me opstaan en voel ik z'n armen om me heen.
"Lex.. Ik ben moe.." fluistert hij wanneer hij z'n hoofd op m'n schouder legt.
Ik voel langzaam m'n hoofd rood worden en sluit m'n ogen.
Ik geniet van zijn stem... zijn uiterlijk.. Hoe hij om me geeft.
Josh laat me los en doet daarna z'n pyjama aan.
"Oh trouwens," zegt hij opeens, "Wil je in de gastenkamer slapen of bij mij?"
Zonder te reageren begin ik in m'n tas te zoeken naar Snuffel, wanneer ik een bruin geval in m'n tas zie liggen vis ik hem uit m'n tas en knuffel ik hem.
"B-Bij jou.." antwoord ik nerveus.
"Je bent zo schattig~" zegt hij wanneer hij m'n haar door de war gooit.
"Ben ik niet." antwoord ik fel.
Josh gaat in bed liggen en klopt op het plekje naast hem.
Ik doe m'n bril af en leg hem op Joshs bureau en ga dan naast hem liggen met m'n rug naar hem toe.
Ik voel Josh zijn armen om mijn middel glijden en daarna zijn lippen in m'n nek.
"Welterusten." zegt Josh
"Truste.."
Wanneer ik de volgende ochtend wakker word voelt het bed koud en leeg aan.
Nadat ik half wakker het bed uit klim en daarna naar m'n bril zoek besef ik me opeens dat ik de weg niet weet.
Fijn.. kan ik gelijk verdwaalt raken hier.
Ik loop naar de deur toe en doe hem open en word daarna gelijk aangevallen door de geur van wafels en pannenkoeken.
Ik gooi snuffel op Joshs bed en volg daarna de geur.
Wanneer ik in de keuken beland zie ik Josh die wafels en pannenkoeken aan het maken is.
Aan de bar zit een vrouw die denk ik rond de veertig is.
"Goedemorgen.." mompel nadat ik gaap.
"Goedemorgen." antwoorden Josh en de vrouw.
De vrouw staat op en loopt naar me toe.
"Hallo ik ben Emmelien de Linde, De moeder van Josh." zegt ze vrolijk wanneer ze haar hand naar me uitsteekt, "Jij bent zeker Alex?"
Ik knik en schud haar hand, "Aangenaam kennis te maken."
"Josh ik ga nu naar m'n werk." zegt ze wanneer ze hem een kus op z'n wang geeft.
"Je bent zeker weer laat thuis?" vraagt Josh.
"Over 2 dagen pas." antwoord ze.
Josh knikt half en gaat geconcentreerd verder.
"Sinds wanneer kan jij koken?" vraagt ik wanneer ik aan de bar ga zitten.
"Sinds ik zeven was.." antwoord Josh half,
"Echt..?"
Hij knikt, "Wat wil je liever, een wafel of een pannenkoek?"
"Het tweede.." antwoord ik gapend.
"Poedersuiker..?" vraagt hij.
"Nee.. Appelstroop."
Josh zet een bord voor me neer met een pannenkoek met stroop erop, "Dank je"
"Josh.." zeg ik opeens nadat ik mijn tweede pannenkoek op heb, "Wat is de datum vandaag?"
"22 mei." antwoord hij met een volle mond, "Hoezo?"
"Ik ben vandaag jarig." antwoord ik, "Ik was dat helemaal vergeten.."
"Ben je jarig?!" roept Josh met een volle mond.
Ik knik, opeens staat Josh op en slikt hij zijn wafel door.
"Ik ga een taart voor je maken!" zegt hij opeens, "Wat is je favoriete taart?"
"Citroen kwarktaart.." antwoord ik vol verbazing.
Josh pakt opeens pen en papier uit de la en begint druk met schrijven.
"Josh, waar is de badkamer." vraag ik na een tijd.
"Oh ik breng je wel." antwoord hij wanneer hij stopt met schrijven.
Wanneer ik klaar ben met douchen loop ik zonder reden weer terug naar de keuken.
Ik hoop dat Nea niet boos op me is.. Ik ben zomaar zonder reden weggegaan en heb haar achtergelaten met Ace.
"GEFELICITEERD!" roep Josh opeens wanneer hij me een dikke knuffel geeft.
".. Stonk ik zo erg dat je dat net niet kon doen?" vraag ik nogal geïrriteerd omdat ik amper lucht krijg.
Josh laat me los en lacht dan zachtjes, "Tuurlijk niet, ik was het gewoon vergeten."
Ik glimlach naar hem en ga dan weer aan de bar zitten.
Zou ze het erg vinden dat we onze verjaardag niet samen vieren..?
Ze heeft Melis.. En .. Ace.. Ze zou toch wel een geweldige verjaardag hebben.. toch?
Ik facepalm m'n hoofd tegen de bar aan omdat ik zo'n idioot ben om Nea alleen achter te laten met Ace.
Ze zou me vast haten hiervoor.
"Lex, Gaat het?" vraagt Josh bezorgt nadat hij de klap hoorde.
"Ja.. hoor." antwoord ik half dood.
"Zullen we vanavond BBQ'en?" vraagt Josh terwijl hij bijna hyperactief op en neer springt.
"Ik vind het best.. Maar ik ben vegetarisch." antwoord ik terwijl ik hem raar aanstaar.
"Seriously?" vraagt hij met een perfect Amerikaans accent.
"Ja, Al zo'n 5 jaar." antwoord ik.
"Lex, ik ga even douchen." zegt hij randomly, "Denk je dat je alles kan vinden?"
Ik knik, daarna loopt Josh weg.
Zuchtend laat ik me zelf in de bank zakken wanneer ik de huiskamer gevonden heb.
Ik staar naar het plafond en begin opeens aan Ace te denken.
Wacht.. Wat doe ik!
Ik kan heus wel zonder Ace, Ace red het heus wel zonder mij.
Ik heb Josh nu, Ik heb Ace niet nodig..
Ace en ik zijn gewoon vrienden.. Verder Niets.
Gewoon..Vrienden..
Er zijn nog geen reacties.