Time Turner || Two
~
Jullie reactie zijn echt stuk voor stuk fenomenaal!
Hardstikke bedankt hiervoor!
August 12th 1986
Again and again he turned the locket in his long fingers. He was looking at the time turner in his hands, yet his mind was nowhere near the locket, nor the office he was sitting in. With a sigh he put the locket down, peered around the office and started turning the locket around yet again. A muted turn on the doorhandle made Severus stop for a mere second, and then he turned the locket around again. 'You have to stop doing this Severus.' The voice came like a whisper though the man who said the words was standing right beside him. Severus stopped turning the locket in his fingers and put it down on the open book on the dark wooden desk in front of him. 'People will find out eventually. Even-' 'Don't say her name.' Severus' voice was hoarse. A watery smile faded over the old man's face. He gazed over his half moon spectacles when he spoke again. 'You can't mess with time Severus. It's-' 'Dangerous. I know.' Severus cut across Dumbledore again. The latter moved forwards and sat down on the chair opposite the one Severus was sitting in. 'We all miss her.' Severus gave a small snort. Evelyn was...' Dumbledore seemed to weigh his words, 'one of a kind.' Severus looked in his green eyes and Dumbledore noticed that Severus' eyes were red and puffy. Severus looked back to the open book and wiped the time turner of its pages. A slight frown formed around Dumbledore's brow when he looked at the book. 'Is that...' Severus looked up, when he met Dumbledore's eye he nodded. 'Her diary,' he whispered. 'It even has your letter in it,' he smiled but it faded away quickly, it felt so long ago when he last smiled. Dumbledore got up and made his way to the door. When he looked back he saw that Severus had picked up the time turner again. 'My letter almost got lost...'Dumbledore said thinking back, 'the postman wasn't really paying attention. Someone could've easily pulled something out of his bag...' Dumbledore opened the door and made to close it. 'Or put something ín,' he added.
Severus looked back at the closed door. If he was doing this, he would be doing it right. He put the blurred picture of a scan back in Evelyn's diary, then closed it and put it in his pocket, he looked around at all the pictures on the desk. He then took the time turner, inhaled deeply once and turned the time turner one last time.
~
Steeds weer draaide hij het medaillon rond in zijn lange vingers. Zijn blik was gericht op de tijdverdrijver in zijn handen, hoewel zijn gedachten niet verder van het ding verwijderd konden zijn, laat staan het kantoor waarin hij zat. Met een zucht legde hij het medaillon neer, keek het kantoor rond en begon het medaillon weer rond te draaien. Een gedempte draai aan de deurknop liet Severus voor een schamele seconde stoppen en daarna draaide hij het medaillon weer rond. 'Je zult hier mee op moeten houden Severus.' De stem kwam als een zacht gefluister hoewel de man die de woorden sprak recht achter hem stond. Severus stopte met het medaillon spelen en legde het neer op het open boek dat op het donker houten bureau dat voor het stond. 'Mensen zullen het uiteindelijk doorkrijgen. Zelfs-' 'Zeg haar naam niet.' Severus' stem was hees. Een waterige glimlach verscheen over het gezicht van de oude man. Hij tuurde over zijn halve maan brilletje toen hij weer sprak. 'Je kunt niet met tijd spelen Severus. Het is-' 'Gevaarlijk. Ik weet het.' Weer sneed Severus Dubledore af. De laatste bewoog voorwaarts en zette zich neer in de stoel tegenover die van Severus. 'We missen haar allemaal.' Severus snoof. 'Evelyn was...' Dumbledore leek zijn woorden te wegen, 'uniek.' Severus keek in zijn groene ogen en Dumbledore zag dat Severus' ogen rood en opgezwollen waren. Severus keek weer naar het open boek en schoof de tijdverdrijver van zijn pagina's. Een kleine frons vormde zich op Dumbledores gezicht toen hij naar het boek keek. 'Is dat...' Severus keek op, wanneer hij Dumbledores blik kruiste knikte hij. 'Haar dagboek,' fluisterde hij. 'Het heeft zelfs jouw brief erin,' he glimlachte maar deze verdween weer snel, het leek zo lang geleden wanneer hij voor het laatst lachte. Dumbledore stond op en begon naar de deur te lopen. Toen hij terugkeek zag hij dat Severus de tijdverdrijver weer in zijn handen had. 'Mijn brief wist haar bijna niet te bereiken...' sprak Dumbledore terugdenkend, 'de postbezorger was niet echt oplettend. Iemand had zo maar iets uit zijn tas kunnen pakken...' Dumbledore opende de deur en wilde hem net sluiten. 'Of iets erín kunnen doen,' voegde hij toe.
Severus keek naar de gesloten deur. Als hij dit ging doen, zou hij het goed doen. Hij stopte de vage foto van een scan terug in Evelyns dagboek, deed het dicht en stopte het in zijn zak. Hij keek rond naar alle foto's op het bureau. Hij pakte daarna de tijdverdrijver, haalde één keer diep adem en draaide daarna de tijdverdrijver voor een laatste keer rond.
Reageer (12)
Omg, je schrijft zo mooi <3
1 decennium geledenSnel verder!
Xx <3
In een woord, geweldig ^^
1 decennium geledenik vind het een kei sterke verhaallijn
snel verder<3