Foto bij 3.

Lively, een tienjarige meisje dat lichtbruine van klein formaat, lichtbruine lokken die ergens tot haar armen liepen en een moedervlek bij haar rechterwenkbrauw, zat op haar bed een of ander Mode tijdschrift te lezen. Kleding en make-up waren altijd een van de favorieten dingen geweest waar ze wel uren over kon lezen of praten. Ze keek op toen ik ‘Ben je klaar?’ Haar stem klonk kalm. Mijn zusje wist hoe zwaar ik het had gehad de afgelopen paar dagen en nachten. Soms kwam ze me wel eens kalmeren als ik het niet meer wist of kwam ze ’s nachts bij me in bed liggen als ik niet kon slapen. Alles wat Lively deed voelde goed en kalmerend. ‘Ja wacht nog heel even’ bracht ik uit terwijl ik voor haar spiegel ging staan en mijn haar in een losse staart bond. Het was alleen maar een rondleiding dus ik hoefde er niet helemaal voor opgetut te worden. Met een tevreden blik bekeek ik mezelf voor de laatste keer en liep de kamer uit. Beneden stond Morgan ons al op te wachten bij de voordeur. Ze droeg een wijnrode trenchcoat waaronder haar uniform die al de werksters hier droegen onderuit stak. ‘Kunnen we gaan?’ Aan haar opgewekte blik zag je dat ze er zin in had. Ik maakte een instemmend geluidje en liep de laatste treden van de trap af. Het was niet echt koud buiten dus ik zou mijn jas niet aanhoeven boven mijn grijze CAP sweater en hotpants van spijkerstof. Met z’n drieën liepen we de grote voortuin door naar de stoep die pas aangelegd leek. Lively krulde haar hand in de mijne en keek me even glimlachend aan. De meeste zussen kunnen elkaar soms wel vermoorden, maar bij mij en Liv was dat anders. We konden het altijd heel erg goed met elkaar vinden, we hielden van dezelfde soort dingen en treiterde elkaar amper. ‘Je bent een lief zusje Liv’ Ze keek me met glinsterende ogen aan. ‘Dat weet ik toch’ We lachten even kort. ‘Wat willen jullie eerst zien?’ klonk de stem van Morgan die een eind voor ons liep. ‘Ik wil het centrum wel zien’ beantwoorde Lively haar vraag. Typisch weer iets voor Lively om gelijk de winkels weer te bekijken. ‘Ik denk dat het een goed idee is’ stemde ik maar in voordat ik een discussie zou gaan krijgen over waar we heen moesten gaan. Morgan wist precies waar ze heen moest en zo kwamen we in het centrum van Wolverhampton.

Sorry voor het saaie en niet goede deeltje maar het word leuker en beter (:
Ik weet alleen niet of ik morgen kan activeren want ik ben de hele dag weg met vriendinnen & het zit niet echt bepaald mee thuis.
Overmorgen zal ik dan een extra lang deeltje plaatsen (;

Reageer (2)

  • ZeldaX

    awww wat een lief zusjeee(H)
    leuk verhaal!

    1 decennium geleden
  • lauriefredo

    Veel plezier met je vriendinnen, snel verdeeer. XX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen