Foto bij 008. for bitter or worse

Soundtrack.

Liam blijft doodstil. Langzaam kijk ik naar hem op en ontmoet de bezorgde blik in zijn ogen. Ik weet niet wat ik nu moet doen dus blijf ik zitten en kijk ik naar zijn gezicht. Het straalt niets meer dan pure shock uit. ‘Zeg eens iets, Liam’ breng ik dan uit als het al een paar minuten stil is. ‘Ik weet niet wat ik moet zeggen’ zegt hij dan. Zijn stem klinkt zwak. Hij lijkt in de verste verte niet op de Liam die ik tot nu toe heb gezien. Dit is een kant van hem die ik nog nooit heb gezien. Een kant die ik aan de ene kant prachtig vind. Hij heeft dus ook een kant die gevoelig is. Maar aan de andere kant had ik hem nooit willen zien. Het doet me pijn om hem zo te zien. ‘Ik voel me zo slecht nu’ zegt hij dan. Voordat ik iets kan antwoorden voel ik zijn armen om me heen en lig ik tegen hem aan. Het geeft me ergens een veilig gevoel maar ik moet er goed aan blijven denken dat dit dezelfde jongens is als de jongen die me chanteert. Dat mag ik absoluut nooit vergeten. Zijn handen wrijven over mijn rug en ik hoor hem dingen mompelen die ik niet kan verstaan omdat hij zo onduidelijk spreekt. Maar de tranen blijven maar over mijn wangen stromen. Ik maak zijn hele shirt vies maar het kan me op dit moment helemaal niets schelen. Ik wil gewoon vastgehouden worden. Dat Liam nu degene is die me vasthoud, vind ik helemaal niet erg. Ik word opeens opgetild en naar de bunks gedragen. ‘Wat doe je?’ vraag ik zwakjes. ‘Ik breng je naar bed, je moet eventjes wat slapen’ zegt hij lief. Zijn ogen staan bezorgt. Ik voel het zachte bed onder mijn lichaam. Als Liam zich altijd op deze manier zou gedragen zou ik zo verliefd om hem worden. Gedroeg hij zich maar altijd zo. Dan zou ik zeker weten het gelukkigste meisje op aarde kunnen worden, als hij me leuk zou vinden tenminste. Liam begint aan mijn kleding te prutsen. ‘Wat doe je?’ vraag ik verbaast. ‘Je pyjama aantrekken, anders ruineer je je kleding’ zegt hij wijs terwijl hij mijn shirt over mijn hoofd trekt. Voordat ik kan protesteren lig ik al in mijn ondergoed voor hem. Hij trekt mijn pyjama aan en trekt dan de dekens over mijn lichaam. ‘Slaap maar even’ zegt hij waarna hij me op mijn voorhoofd kust en dan rustig wegloopt. Het duurt niet lang en het zwart van de slaap omringt me.

‘Alica’ klinkt een stem vlak bij mijn oor. Ik zucht eens diep en draai me om, zodat ik verder kan slapen. De stem laat me alleen niet met rust. ‘Alica, wakker worden’ zegt de stem. ‘Ik wil slapen’ murmel ik. ‘Je mag straks weer slapen’ zegt de stem. Ik open mijn ogen en draai me om. Liam kijkt me aan en glimlacht dan. De glimlach bereikt zo waar zijn ogen. ‘Waarom moet ik opstaan?’ vraag ik terwijl ik me uitrek. ‘Omdat het concert zo gaat beginnen’ lacht Liam dan. Hij helpt me uit mijn bed en duwt me dan een stapeltje kleding in mijn armen. ‘Trek dit aan dan zie ik je zo’ zegt hij waarna hij me alleen laat. Ik kleed me om in de kleding die hij me heeft gegeven. Ik moet toegeven dat die jongen smaak heeft, veel smaak. Ik bekijk mezelf in de spiegel en werk mijn make-up snel bij. Ik leek meer op een panda dan op een mens. Ik vraag me af wat Liam ervan zou vinden als ik als panda mee zou gaan naar het concert. Ik denk niet dat hij er erg gelukkig van zou worden. ‘Ben je bijna klaar, Alica?’ vraagt Liam ongeduldig. ‘Klaar’ roep ik vrolijk terug terwijl ik naar hem toeloop. Ik weet niet waarom ik opeens zo vrolijk ben, maar ik ben vrolijk. ‘Je ziet er mooi uit’ zegt hij dan lief. ‘Dank je, denk ik’ mompel ik dan terwijl ik naar de grond staar. Ik weet nog steeds niet hoe ik me tegenover hem moet gedragen. Het ene moment voel ik me hartstikke prettig bij hem maar het andere moment wil ik heel hard wegrennen. Hij steekt zijn hand naar me uit en ik leg zonder aarzelen de mijne in de zijne. ‘Het spijt me’ mompelt hij in mijn oor. Ik glimlach half naar hem. Ik haat hem voor wat hij me aandoet, voor de twijfel en angst die hij me bezorgt en voor de manier waarop hij me soms laat voelen. We lopen hand in hand in de richting van het podium. Ik voel de ogen van een meisje op ons branden. Ik kijk naar haar en vraag me af wie het is. Liam trekt me opeens heel dicht tegen zich aan en kust me dan lief en zachtjes op mijn mond. Bijna voelde ik vlinders, totdat ik door kreeg dat het meisje zijn ex moet zijn.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen