Chapter three
chapter three: point of view Marie
Ik perste mijn ogen tot twee kleine spleetjes en staarde Audrey doordringend aan. "What is going on?" vroeg ik argwanend. Audrey haalde haar schouders op en barste in een giegelbui uit. "Stop looking like that," zei ze tussen haar giegelen door. Andere klanten begonnen geïrriteerde blikken onze kant op te werpen en steeds luider te zuchten. "Audrey, tell me what's going on? What are you trying to hide for me?" Audrey giegelde nog een laatste keer en keek me toen plots bloedserieus aan. "Well, I've made some new friends and one of the boys has got very special for me." Haar blik bleef afwachtend op me hangen. "That's really awesome. What's his name? How old is he? Why didn't you tell me earlier? How did you met him? Has he any cute friends, Single friends ofcourse? Do you have a picture of him? What's he-"
"Hold the fire, one question at the time," lachte Audrey terwijl ze haar handen langs haar hoofd hield. "His name is Zayn, he is very handsome, he is eightteen years old. He was helping me with my English lecture and he was more interesting then every book in that room could ever be. One day we were reading Pericles, Prince of Tyre when he closed my book and kissed me." Een klein aww-geluidje verliet mijn lippen. "Do you have a picture of him?" Audrey knikte en nam haar telefoon uit haar broekzak. Een paar donkere ogen lachte me toe. "He is really cute," glimlachte ik. Audrey glunderde en verplaatste van stoel om over mijn schouder mee te kijken in de foto's. "Who's that curly head?" vroeg ik, gebarend naar de lachende jongen wiens hoofd net boven een verhuisdoos uitstak. Een lachje verscheen op Audrey's gezicht. "Harry Styles. He is cute, isn't he?" Ik lachte luid. "He seems very nice. He has a handsome smile." Audrey haar ogen begonnen te glimmen. "You like him, don't you? I can see it in your eyes!" riep ze uit. "I don't know him, you crazyhead." Audrey kon niet stoppen met grijnzen. "But you like him anyway, you can't deny it. Maybe I can arrange something."
"Please don't," lachte ik. "The last time you arrange a blind date it didn't go very well. Do you remember?" Audrey knikte grijnzend. "But I did not know that guy. I know Harry, he is very sweet. He's excactly what you're looking for." Twijfelend beet ik op mijn onderlip. "I don't know, tell me more about him."
"Alright, Harry is sixteen, funny, sweet, honest, reliable, unusual and most of all very kind." Ze grinnikte even. "Almost as perfect as Zayn." Ze greep haar gsm terug uit mijn handen en begon er mee te prullen. "What are you doing?" vroeg ik haar. "I'm calling him," antwoordde ze. "What are you going to say then?" vroeg ik half in shock. Audrey haalde haar schouders op "I ask him how he is and what he's searching in a girl. Then I say, I know a girl who's just like that. Do you want her number?" Een zenuwachtig lachje verliet mijn lippen.
"Sounds good to me," lachte een hese stem uit de gsm van mijn beste vriendin. Met grote ogen keek ik naar het machientje. "Audrey, filthy girl. You called him!" Audrey barste in lachen uit. "I thought I already said that. Hello Harry, didn't know you would pick up your mobile so fast." Een hees lachje klonk door de luidspreker. Ik piepte. "Audrey, I have to go to the toilet." mijn vriendin grinnikte. "You're such a coward, do you know that?" Ik knikte hevig en sprong toen op, weg van mijn vriendin en de onbekende jongen.
Reageer (2)
Hahah echt geniaal. ;d
1 decennium geledenleuk<3
1 decennium geledensnel verder<3
xx