Ik ben nu vooruit aan het schrijven zodat ik kan blijven posten.
Jaja, ze gaat al bijna! Dat betekent dat Jackie dus ook heel snel al komt. Sorry als jullie het te lang vinden duren maar dit hoort nou eenmaal bij mijn story!
<3

Anne-Rose


Mijn diploma uitreiking ging net zoals bij alle andere mensen zou gaan gebeuren. Je mentor verteld wat over je wat ze van je vond enz. en of je iets grappigs gedaan hebt. Wat in mijn geval niet zo was. Ik was eigenlijk altijd best serieus maar ja daar haal je wel het beste resultaat mee. Mijn ouders zaten trots te kijken wat ook voor het eerst was. Ze waren zeker blij dat ze nu helemaal niks meer voor me hoefden te betalen. Over 1 dag zelfs geen eten en drinken meer of water en stroom. Ze zouden nog rijk worden. Na de speech van mijn mentor kreeg ik nog een roos en een soort klassenboek in mijn handen geduwd en mocht ik mijn diploma ondertekenen. Daarna kreeg ik van elke docent een hand en kon ik weer naar huis gaan. Daar aangekomen deed ik gelijk mijn diploma in een koffer zodat ik hem niet zou vergeten. Ik had bijna alles al klaar staan. Ik zou de kleren van vandaag ook gewoon morgen aan doen zodat ik ze wel mee kon nemen. Zo raar dat je hele leven in koffers past en je ze gewoon kunt oppakken en ergens anders heen kunt gaan en daar verder kunt gaan leven. Gelukkig maar dat het kan. De deurbel ging en ik wist dat Lisa en Kristel het waren. Ik rende de trap af en deed de voordeur open voordat mijn moeder het zou doen. Lisa en Kristel feliciteerden me en hielpen toen met de laatste paar dingentjes voor mijn feest. ‘Zeg meiden, ik wil graag dat jullie me morgen naar het vliegveld brengen. Ik wil als laatste van jullie afscheid nemen.’ ‘Brengen je ouders je dan niet weg,’ vroeg Lisa terwijl ze 1 wenkbrauw optrok. ‘Nee ik wil niet dat zij mij brengen. Ik heb hier het meeste aan jullie gehad en jullie waren er altijd voor me. En het is heus niet voor altijd want jullie komen me gewoon zo snel mogelijk opzoeken en dan gaan we London onveilig maken!’ ‘Natuurlijk brengen wij je weg,’ zei Kristel terwijl ze Lisa een elleboogstoot tegen haar bovenarm gaf. ‘Aauw, ehm ik bedoel ja is goed! Ofcourse doen we dat.’ Alle vrienden en familieleden die ik had uitgenodigd waren zo ongeveer wel allemaal al gearriveerd. Het moment van de waarheid kwam steeds dichterbij wat dus betekende dat ik zo meteen iedereen over mijn plannen moest gaan vertellen. Ik raapte alle moed die ik in mijn schoenen zaten bij elkaar en tikte met een mes tegen mijn wijnglas. Iedereen werd stil en keek mij aan. Ik schraapte mijn keel nog een keer en begon toen met praten. ‘Hoi allemaal, bedankt dat jullie er allemaal zijn en voor de cadeautjes. Ik vind ze allemaal heel leuk, maar ik heb nog een mededeling. Zoals jullie weten heb ik een poos stage gelopen in Engeland in een dierentuin. En omdat ik het daar zo naar mijn zin had wil ik graag terug daar heen. Morgenochtend vertrek ik voorgoed richting Engeland. Ik kom heus nog wel een keertje terug hierheen als ik vakantie heb ofzo, of jullie komen mij opzoeken. Ik heb al een baan gevonden en een huisje,’ ik deelde wat foto’s van mijn huisje uit en iedereen was erg enthousiast. Behalve mijn ouders natuurlijk maar die konden mijn avond nu niet meer bederven. ‘Ik ga in dezelfde dierentuin werken als waar ik stage liep. Ze wouden mij met plezier aannemen. Het word wel erg wennen denk ik maar ik moet dit gewoon doen van mezelf. Ik hoop dat jullie het snappen.’ Ik sloot mijn speech af en iedereen begon hard op te praten en wat vriendinnen van vroeger kwamen naar me toe en gaven me een knuffel. ‘We gaan je echt missen, maar snappen ook wel waarom je dit gaat doen! Heel veel plezier en geluk nog in je leven. And don’t be a stranger.’ Nadat ze dit hadden gezegd gingen ze er vandoor en beetje bij beetje gingen er steeds meer mensen weg en kwamen mij nog even geluk wensen in mijn leven enz. Nadat iedereen weg was begon ik gauw met opruimen en dook toen snel mijn bed in. Het was al weer half 2 en mijn vliegtuig zou morgenochtend om 11 uur vertrekken dus Kristel en Lisa zouden hier al om 9 uur zijn.

Reageer (3)

  • MCourtois

    Mooi !

    1 decennium geleden
  • Wiara

    spannend!
    snel verderrr X

    1 decennium geleden
  • QueenMary

    leeuk :D
    snel verder ^^

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen