Foto bij O43

Severus Snape

De volgende avond loop ik na het avondeten twijfelend richting de deuren die naar de gang leiden. Zwarts had niet gezegd hoe laat ik naar de Beukwilg moest komen en ik heb geen zin om de hele avond bij een gevaarlijke boom te staan.
Als ik een hand op mijn schouder voel, draai ik me geschrokken om. Om vervolgens recht in het gezicht van een grijnzende Zwarts te kijken. ‘Nog even geduld, Secreetje. Ik zie je om tien uur.’
Ik knik even en draai me dan om en loop naar de leerlingenkamer van Zwadderich.

Tien minuten voor de afgesproken tijd loop ik de leerlingenkamer weer uit. Gelukkig ben ik prakrisch onzichtbaar voor de meeste leerlingen, dus heb ik hier geen problemen mee. De leraren zijn een ander verhaal en het kost me toch de volle tien minuten om buiten te komen.
Als ik richting de Beukwilg loop, zie ik dat Zwarts me grijnzend aankijkt, terwijl hij tegen de, normaal nogal agressieve, boom leunt. ‘Weet je zeker dat je het aandurft, Secretus?’
Ik negeer zijn opmerkingen, ik vraag me al heel lang af wat ze hier uitvoeren, het zou stom zijn om deze kans te verpesten. Maar net als ik wil knikken dat ik er klaar voor ben, slaat de twijfel toe. Ik heb niemand vertelt dat ik hierheen ging en we haten elkaar al onze hele schoolperiode. Dit klinkt als een heel slecht plan, maar ondanks mijn twijfel knik ik toch. Wat heb ik te verliezen? Het zijn maar een stel Griffoendors, die zullen echt niks ernstigs doen.
Zwarts grijnst, draait zich om en laat zich door een gat onder de boom zakken. Als ik hem volg, zie ik dat deze uitkomt in een gang. Net als Zwarts pak ik mijn toverstok om de gang te verlichten. Hij kijkt me nog even aan, maar begint dan te lopen. Na een tijdje komen we uit bij een trap, die naar een deur leidt. Zwarts kijkt me nog één keer aan, maar opent dan toch de deur en stapt opzij. Ik zet een stap naar binnen, maar wordt meteen weer naar achter geduwt door Potter die me geschrokken aankijkt. Hij wil me blijkbaar weg hebben, maar voordat hij me de kamer uit kan duwen, zie ik toch nog wat ze proberen te verbergen. Een weerwolf.


---

Lees het volgende hoofdstuk ook nog even, alsjeblieft(flower)

Reageer (13)

  • SuperrrLouis

    ahaa! sneep gaat doohood! (eiglijk neit...)
    sirius is hier niet erg aardig :@:@:@:@
    verduuuuuuuuuuuuur!
    X

    1 decennium geleden
  • Mylintis

    O, ik mag Sirius nu echt helemaal niet meer. Gelukkig is super James er nog :'D

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Sirius is hier echt een klootzak!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen