Bridges

Eindelijk is het zover! We gaan kanoën.

Onze mentor had gebeld dat we op een kamping moesten zijn om 9 uur. Gelukkig hoefde we niet zo ver te fiesten want onze camping was lekker dicht bij. Dat gold wel voor een andere klas die moest wel ver fietsen! :-)
Ik en Cynthia kwamen daar redelijk op tijd aan. Eigenlijk waren we precies op tijd, want de rest van de klas, behalve Monique, was er al. Ik en Cynthia gingen samen in een kano zitten. 'Ga er heel voorzichtig in', zegt Cynthia, 'anders vallen we in het water'. 'Rustig, rustig ik heb dit vaker gedaan', antwoorde ik daarop. Ik ging in de kano zitten achter Cynthia.

10 Minuten later:

Toen we 10 minuten verder waren, waren we al een paar minuutjes aan het kanoën. In het begin moesten we natuurlijk even aan de besturing wennen maar nu ging het wel. 'Kijk, Cynthia er komt een kano langs en dat zijn 2 andere kinderen uit onze klas, riep ik. 'Laten we ze NAT maken'.'uhm... is dat wel een goed idee?', vroed ze aarzelend. 'Natuurlijk'zei ik weer op mijn beurt.
We stopte even om ze wat dichter bij te laten komen en toen ze vlak naast ons kwamen varen, gooide we water naar ze!! 'Hé, hou daar mee op', riep er iemand. Ze waren zo gesrokken dat ze kantelde! Een wist nog optijd op onze boot te springen zodat wij ook bijna vielen, hij zei: 'zet me even af aan de kant!
We deden dat en gingen lachend verder.

nog eens 10 minuten later:

We kwamen als een van de laatste aan. Bij een weide. We legden aan en klommen aan wal. 'JONGENS, JULLIE KUNNEN HIER BROODJES HALEN', zei een leraar die we nog niet kenden. Iedereen liep er heen, en al snel was alles op.
We bleven daar nog een half uurtje en gingen toen via dezelfde weg terug..

.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen