Foto bij 002.

Met z'n drieën verdwijnselen we naar de perron. Het is al aardig druk, overal hoor je gekrijs en gejammer van de eerstejaars. Dit jaar wordt ook mijn eerste jaar, alleen stroom ik in het vijfde jaar. En natuurlijk bij Slytherin. "Kom je?" vraagt Draco. Ik knik en zonder Lucius nog een blik waardig te gunnen, lopen we naar de trein. We zoeken een coupé, maar alles zit vol. "Kom," zegt Draco, "ik weet waar een goede coupé zit."
Samen met Draco duw ik alle mensen aan de kant, op weg naar de Slytherin gedeelte. "Wacht even hoor," Draco legt zijn hand op mijn schouder op me af te remmen. "Potter!" roept hij. "Malfoy," gromt de jongen terug. Hij en een jongen komen voor ons staan. De jongen heeft oranje haar en een sullige gezichtsuitdrukking. Potter integendeel heeft zwart haar en felgroene ogen, verstopt achter een rond brilletje. "Ze houden wel een plekje voor je vrij in Azkaban," lacht Draco. De rossige jongen grijpt Potter bij de arm wanneer hij op ons afrent. Draco springt geschrokken achteruit, waardoor ik mijn lach niet meer in kan houden. Ik schiet keihard in de lach en leun tegen de muur aan. "Wat zijn jullie een stelletje clowns zeg," gier ik. De rossige jongen en Draco kijken me allebei aan, terwijl Potter ongemakkelijk kijkt. "Wat zijn clowns?" vraagt de rossige jongens. "Kijk in de spiegel en zie het zelf," grom ik. Ja, ik had vaak last van stemmingswisselingen. "Kom Draco." Ik sleur Draco mee. "Wat was dat?" vraag ik. "Harry Potter en Ron Weasley," zegt Draco enkel. "Oké, fijn om te weten." Mijn sarcasme ontgaat hem niet en boos kijkt hij me aan. "Hou je mond, Riddle. Je hebt me aardig voor schut gezet daar." Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. "Riddle? Weet je wat, Malfoy? Ik ben helemaal klaar met jou," En met een fluistertoon vervolg ik, "en ik hoop dat je ook weet dat als ik je niet mag, mijn vader ook niet?" Ik sla hem in zijn gezicht en loop weg.

Reageer (1)

  • NomnomNick

    "Wat zijn clowns?" vraagt de rossige jongens. "Kijk in de spiegel en zie het zelf," grom ik. Geniaaal :3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen