Valerie Noa Wright

Lachend neem ik afscheid van mijn vriendinnen, die zich giechelend omdraaien en weglopen. Mijn mondhoeken zakken naar beneden als ik naar het grote huis kijk. Mijn huis. Het huis waar ik nooit gelukkig zal worden. Alles waar het bij mijn ouders om draait , is geld en aanzien.

Mij zien ze alleen maar als een modepopje die zich voordoet als hun rijke gelukkige dochter. Ze geven niks om mij , en om mijn broer trouwens ook niet, maar die trekt zich nergens wat van aan. Ook niet van mij, het enige wat hij leuk vindt aan mij, is dat hij zijn vunzige spelletjes op me kan uitproberen.

Telkens weer, telkens weer moet ik zijn pijnlijke, vieze handelingen ondergaan. Stil zijn moet ik, anders zal het nog veel pijnlijker worden. Dat is wat hij altijd zegt, en ook waar hij zich altijd aan gehouden heeft.
Telkens moet ik mijn pijn en zorgen verstoppen onder een glimlach.

Een glimlach die niet echt is. En nooit geweest is.








Aubree May Fields

Mijn voeten waren niet gemaakt om met vriendinnen de stad door te struinen. Mijn voeten waren gemaakt om me door de dagen heen te slepen, die me zelfs in mijn dromen nog achtervolgden. Mijn handen waren dan ook niet gemaakt om naar mijn vrienden te sms’en. Want vrienden, die had ik niet. Mijn handen waren er voor gemaakt om de tranen op te vangen die ik na een dag vol getreiter niet meer binnen kon houden.

Iedere dag hadden ze wel weer wat anders bedacht om me mee te treiteren. Was het niet om hoe ik er uit zag, was het wel gewoon omdat ik bestond. Omdat ik ruimte in beslag nam en lucht inademde die ik blijkbaar niet waard was.

Thuis was het niet veel beter, eerlijk gezegd was ik niet anders gewend. Mijn moeder besteedde vrijwel geen aandacht aan me, gewoonweg omdat ze het te druk had met andere dingen, en als ze dat wel deed was dat omdat ik in haar ogen weer eens iets fout gedaan had of omdat ze me net als de rest van de wereld een verspilling van ruimte vond.

Voor mij is elke vorm van liefde net zo buitenaards, als een aliën voor ieder ander.

# Soundtrack Aubree

Reageer (6)

  • Depts

    woooow!!!
    heeel mooi!!
    snel beginnen!!!!!!!!!11

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen