Foto bij Intro

Verder of niet??

Ons verhaal begint 15 jaar geleden, als koningin Lathifa Alisha Larianne Moonlight ofwel de Maankoningin bevalt van haar dochtertje de kroonprinses van Maanland. Maanland is 1 van de 4 landen van de planeet Ardalia je hebt Maanland, Zonneland , het Luchtrijk en het Zeerijk. Al deze landen leven in vrede met elkaar samen en hebben elk hun eigen taak in Ardalia. Maar ik dwaal af, ons prinsesje is dus geboren net als haar moeder was ze beeldschoon. Mooie witblonde haren, ogen zo groen als het gras en een mooie lichte huid. Koningin Lathifa gaf haar de naam Esmai Lathifa Diana Moonlight. Maar het was niet veilig op Ardalia voor onze kleine Esmai want Marwen de leider van het verbannen zwarte land wou wraak. En zou het dochtertje van de Maankoningin ontvoeren daarvoor geen perfecte gelegenheid zijn? “Het is niet veilig haar hier te laten”, zei koningin Annabeth de Luchtkoningin. “Ze heeft een punt Lathifa”, zei Paulo de Zonnekoning. “Dat weet ik ook wel Paulo, maar naar waar moet ze dan? Wat denk jij Alexander?”, vroeg koningin Lathifa aan de laatst overgebleven koning. “Misschien kan ze naar de Aarde, laat van elk land een krijger meegaan zodat ze er veilig aankomt. Plaats haar in een pleeggezin en haal haar terug als ze 15 en volwassen is”, zei hij. Als je dit beeld bekeek zou je eerder zeggen dat deze woorden uit de mond van Annabeth zouden komen dan uit de mond van deze jonge man met zeeblauwe haren en zeewiergroene ogen. “Waarom dacht ik daar niet aan”, siste Paulo door zijn tanden door. “Toch niet jaloers Paulo”, lachte Annabeth die ondanks haar leeftijd noch altijd goed uitzag met haar witgrijze haar en ogen die je het best kon omschrijven als een donkere regenwolk. Paulo zijn gezicht werd even rood als zijn vuurrode haren en zijn ogen noch zwarter dan ze al waren. Koning Lathifa die al die tijd naar haar dochter had zitten staren kalmeerde Paulo : “Rustig Paulo ze maakte maar een grapje.” Deze begon samen met Alexander hard te lachen : “Weet ik toch!” Nadat koning Lathifa en Koning Annabeth hun op hun vingers hadden getikt en nog eens hadden duidelijk gemaakt dat het hier wel om de veiligheid van Esmai ging zochten ze alle 4 een krijger die bereidt was om naar de aarde te gaan. Toen de avond viel nam koning Lathifa afscheidt van Esmai : “Wees sterk meid ik zal altijd van je houden.” Toen gaf haar 1 maand oude dochtertje aan Maxwell de krijger van Maanland. Zij, koningin Annabeth en koning Paulo en Alexander bleven naar de raket kijken tot hij uit het zicht was. Na 2 weken reizen kwamen Maxwell, Antonia krijgerster van het Zeerijk, Edward krijger van het Luchtrijk en Rosalind de krijgerster van Zonneland aan op Aarde. “Ik stel voor dat Maxwell haar brengt” , zei Antonia die Esmai nog een laatste kus gaf hierna gaf ze de baby door aan Edward. “Het ga je goed kleintje”, zei hij en gaf Esmai die een tinkelend lachje liet horen nog een knipoog. Rosalind gaf de kleine prinses nog een knuffel en moest moeite doen om niet in tranen uit te barsten. Maxwell nam de baby over stapte naar het juiste huis en belde aan. Een vrouw met witblond haar deed open en toen ze Maxwell zag riep ze direct haar echtgenoot. “Dit is Esmai dochter van Koningin Lathifa we komen haar weer halen als ze 15 is. Prinses het ga je goed”, zei Maxwell het eerste deel tegen de 2 mensen die alles wisten over Ardalia en het tweede deel tegen prinses Esmai. “ En voor ik het vergeet ze is vandaag precies 1 maand en 2 weken oud.” Maxwell liep terug naar de anderen en vertrok terug naar Ardalia. “En?”, vroeg de koningin hoopvol. “Alles is perfect verlopen alleen zijn we 1 keer aangevallen toen we bijna terugwaren”, antwoordde Rosalind snel. Daarna liepen alle 4 de krijgers weg. “Is ze echt veilig Lathifa?”, vroeg Alexander. “Natuurlijk ik heb haar naar Bart en Sylvie gestuurd”, antwoordde deze. “Oh ja die vriendelijke mensen”, zei koningin Annabeth. Paulo was niet helemaal op zijn gemak door de aanval op de raket maar was er wel zeker van dat Marwen niet wist dat Esmai op de Aarde was.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen