Naar de ziekezaal en naar het bos
De dag ging snel voorbij en het laatste les uur was toverdranken en dat ging wat minder snel Professor Sneep liep constand te klagen over Harry en Ron dat ze zo vervelend bezig waren en heeft hun allebei 10 punten aftrek gegeven voor griffoendor aan het einde van de les waren Harry en Ron als eerste het lokaal uit om niet nog meer punten te verliezen.
Sterre pakten haar boeken bij elkaar en stopte ze in haar tas en liep het lokaal uit buiten het lokaal stond Patty die expres haar been uit stak toen Sterre langs liep, Sterre viel op de grond en haar voet klapte dubbel iedereen die achter Sterre liep moest lachen, Sterre proberden weer op te staan maar dat ging niet door de pijn in haar voet die was gebroken dat wist ze zeker, nog steeds lachte er mensen om haar maar toen kwam Professor Sneep het lokaal uit lopen en zei 'Wat is dat voor gedoe hier op de gang weg wezen jullie allemaal of ik trek van iedereen 5 punten af, iedereen liep zo snel mogelijk de gang van de kerker uit alleen Sterre bleef op de grond zitten.
'Was ik niet duidelijk weg wezen ook u mevrouw Lichtvoet!'Zegt Sneep.
'Maar Professor ik kan niet op staan' Zegt Sterre.
'Onzin kom opstaan en weg wezen' Zegt Sneep.
'Meneer ze kan echt niet opstaan' Zegt Hermelien.
'Mevrouw Griffel wees dan zo vriendelijk haar te helpen en mij uit te leggen waarom mevrouw Lichtvoet niet op kan staan' Zegt Sneep.
'Nou ze kan niet opstaan omdat ze haar voet heeft gebroken meneer' Zegt Hermelien.
'En hoe komt dat mevrouw Lichtvoet?' Vraagt Sneep.
'Dat komt door Patty meneer ze liet me expres struikelen' Zegt Sterre.
'En had zij ook een rede hier voor?' Vraagt Sneep.
'Uhm geen idee meneer misschien komt het omdat we gister avond ruzie hadden omdat ik van daar niet met Draco om mag gaan van haar' Zegt Sterre.
'Dus mevrouw Park verbied het u om met meneer Malfidus om te gaan, nou ik zal wel met haar gaan praten want dat is mijn plicht als jullie afdeelingsleider, mevrouw Griffel brengt u mevrouw Lichtvoet en naar Madam Pleister' Zegt Sneep.
'Ja meneer zal ik doen' Zegt Hermelien.
Hermelien hielp Sterre opstaan.
'Ik heet trouwen Hermelien Griffel, en hoe heet jij?' Vraagt Hermelien.
'Ik heet Sterre Lichtvoet, dus jij bent dat meisje waar mee Patty mijn gister avond mee vergeleek' Zegt Sterre.
'Hoe bedoel je vergeleek?' Vraagt Hermelien.
'Ow nee ik had gister ruzie met Patty en toen zei ze dat ik op jou leek, maar ja ik lijk denk ik liever op jou dan op haar' Zegt Sterre.
Aangekomen bij de ziekezaal kwam Madam Pleister meteen aan lopen.
'Kom maar mee en vertel maar wat er aan de hand is' Zegt Madam Pleister.
'Nou ik denk dat ik mijn voet gebroken heb' Zegt Sterre.
'Ja die is zeker gebroken, hoe komt dat?' Vraagt Madam Pleister.
'Nou door Patty Park die me expres liet struikelen.' Zegt Sterre.
'Nou ik zal het wel even genezen Balsemio!' Riep Madam Pleister.
'En probeer nu weer is te staan Sterre' Zegt Hermelien.
Sterre ging staan en voelde geen pijn meer en kon weer lopen.
'Dankte Madam Pleister!' Zegt Sterre.
'Geen dank nou hup ga maar weer' Zegt Madam Pleister.
Samen met Hermelien liep Sterre naar buiten.
'Oh nee ik had met Draco afgesproken in het bos' Zegt Sterre.
'Nou schiet op dan' Zegt Hermelien.
'Ja maar jij dan?' Vraagt Sterre.
'Nee ga nou maar ik ga wel aan mijn huiswerk' Zegt hermelien.
Sterre bedankt Hermelien en rent naar het bos toe waar ze Draco ziet zitten op een bankje, Sterre loopt naar hem toe en ziet dat hij niet al te blij kijkt Sterre gaat naast hem zitten.
'Hoi sorry dat ik er nu pas ben maar er kwam even een bezoekje aan de ziekezaal tussen' Zegt Sterre.
'Nou ja geeft niet, wat moets je op de ziekezaal doen dan?' Vraagt Draco.
'Nou net toen ik het lokaal uit liep bij toverdranken stond Patty op de gang en liet me expres struikelen en toen klapte me voet dubbel en toen heeft Madam Pleister het weer gezenen' Zegt Sterre.
'Patty liet je struikelen?!? Waarom?' Vraagt Draco.
'Weet ik niet het heeft zeker met jou te maken denk ik, nou ja ik kan nu weer gewoon lopen en staan zonder dat het pijn doet' Zegt Sterre.
'Nou dat is mooi je hebt toch wel tegen Professor Sneep gezegt wat ze gedaan heeft?' Zegt Draco.
'Ja hij zou met haar gaan praten ik zie wel wat er van gaat komen' Zegt Sterre.
Opeens komt er een uil van uit de lucht neer dalen en gaat op Sterre's schouder zitten de uil heeft een briefje om haar potje Sterre haalt het briefje er af en leest het, het briefje komt van Rody die vraag hoe het met haar gaat en dat hij het verselijk vind wat er met haar is gebeurt dankzij Patty, Draco die met een rare blik naar het briefje kijk zegt opeens dat hij nog met Korzel en Kwast had afgesproken en liep weg.
Er zijn nog geen reacties.