Mamma nee!
De deur begint te rommelen. Ze krijgt hem niet open omdat ik hem op slot had gedaan. Maar me moeder krijgt het natuurlijk weer voor elkaar. Ze ramt de deur open en schreeuwt: En nu naar bed stom kind!Ze. trekt aan me haar en ik krijg een schop tegen me enkels. Ik val op de grond en krijg een trap in me buik, dan pakt ze me weer op en slaat me zo hard in me gezicht dat ik er duizelig van word. Mamma! Mamma niet doen! roep ik nog. Maar het heeft al geen zin meer. Ik krijg een klap in me gezicht. Alles word zwart en ik val op de grond, dan word alles wit..
Ìk open me ogen. En ik kijk naar een wit plafond. Wat is er gebeurt? denk ik bij mezelf. Ik probeer om me heen te kijken maar dat lukt niet. Ik doe me ogen weer dicht. Na een tijdje doe ik me ogen weer open. Ik zie Sam voor me. Hee, alles goed? vraagt hij. Ik probeer antwoord te geven maar dat lukt niet echt. Toch kan ik iets zeggen; Waar ben ik..?
Je bent in het ziekenhuis hoor ik een vrouwenstem zeggen. Ik kijk opzij en ik zie dat het me oma is. Je moeder heeft behoorlijke klappen gegeven en je moeder is nu ook opgepakt en is naar een kliniek om dingen opnieuw te leren verteld ze. Maar.. waar moet ik dan nu heen? vraag ik. Je woont nu bij ons. Totdat het weer goed gaat me je moeder. Zegt ze. Dan kijk ik weer naar Sam. Ik ga rechtop zitten en geef hem een lange zoen.
Reageer (1)
Wow als ik die moeder tegenkom
1 decennium geleden